Oslomesterskapet 2015

Her er et par bilder
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    159,3 KB · Sett: 78
  • image.jpg
    image.jpg
    117,4 KB · Sett: 79
  • image.jpg
    image.jpg
    123,3 KB · Sett: 78
  • image.jpg
    image.jpg
    153,6 KB · Sett: 82
Du kan jo skrive hvem som vant og hva de stilte med? Så kommer det forhåpentligvis bilder etterhvert.
 
Har av uviss grunn fått med meg en iPhone lader, hvit.
Send PM så leveres den eier.

Skulle det komme noen resultater?
 
Var kult i går, det var mange hyggelige bryggere og mye godt øl, men jeg kom på en ting. Det kom aldri noen bort til meg og ba meg fylle på glassene til dommerne. Jeg fikk gode tilbakemeldinger fra diverse folk, men tja. Det blir litt kjedelig om dommerne ikke fikk smake på det. Eller gikk de rundt personlig for å smake ?
 
Takk for hyggelig ølfest, alle ølhunder.
Bård og Alto: igjen et supert arrangement.
Legger ved et par bilder av noen hyggelige og veldig flinke ølbryggere som sopte med seg et par velfortjente priser.
Takk også til alle Ballekamerater.

DSCN4902.JPG DSCN4904.JPG
 
Var kult i går, det var mange hyggelige bryggere og mye godt øl, men jeg kom på en ting. Det kom aldri noen bort til meg og ba meg fylle på glassene til dommerne. Jeg fikk gode tilbakemeldinger fra diverse folk, men tja. Det blir litt kjedelig om dommerne ikke fikk smake på det. Eller gikk de rundt personlig for å smake ?
Hvilket nr hadde du på brygget? Jeg mener vi hadde noe bortimot stålkontroll på alle bryggene. Dommerne lagde lister på øl de ville smake på, og vi var 3 stk som hentet inn øl til dommerne. Kan det hende at noen henta øl mens du var borte fra plassen din?

Sent fra min HTC One X via Tapatalk
 
Hadde nr. 24 og den ene gangen jeg var borte ble det ikke fylt på til dem. Jeg hadde ikke det beste ølet anyways. Det var mye godt rundt om kring.
 
Noen som har en kopi av dommerskjemaer, eventuelt andre skriftlige tilbakemeldinger til bryggerne? Interessant å se hvordan det gikk med brygget mitt, selv om det ikke nådde pallplass.
 
Alle dommerskjemaene ble lagt ut i baren umiddelbart etter premieutdelingen. Jeg tror dommerene kun fylte ut skjemaene for de bryggene som gikk videre til finalerunden, men det er jeg litt usikker på.

Sent fra min HTC One X via Tapatalk
 
Vil kaste meg på gratulasjonene her.
Takk for en utrolig hyggelig kveld! Mye godt øl, fullstendig overraskende god mat (som vanlig), og mange fine tilbakemeldinger på øllet.

Det er også fint å se at en god historie kan kompensere for noe slaskete og lite ambisiøse brygg. Fra min egen side altså.
I fjor serverte jeg verdens raskeste øl (13 dager fra garasje til glass, hadde glemt å brygge til oslomesterskapet), og i år serverte jeg hagefermentert pale ale (hadde glemt et gjæringsspann i hagen i ca 1-3 uker tidlig i sommer).
De to ordene jeg så oftest på dommerskjemaene i år var henholdsvis "katt" og "ost" :) (Og jeg som trodde jeg hadde mest spurv og brunsnegl da gitt...)

Håper også at jeg representerte Ring3 på en nogenlunde adekvat måte. I begynnelsen følte jeg iallefall selv at det gikk ganske bra. Glemte meg kanskje litt sånn utover kvelden.
Skylden for det legger jeg helt og fullt på Sørlibekkens "session" IPA!
 
Tror kanskje du kan ha rett i at ikke alle dommerskjema ble fyllt ut @Bård, jeg fann iallefall ikke skjema på mitt øl - og jeg var vel første til å se gjennom stabelen av dommerskjema. Tror heller ikke libeerian fant sitt skjema.. så jeg vet ikke. Men jeg vet at vi begge leverte øl til dommerne.
 
Ja, fantastisk arrangement! Gamlebyen Håndbryggerlaug skuffer aldri!

Jeg fikk stemmeskjemaet tilsendt, legger det ut her. Ikke verdens beste oppløsning, og det var sikkert litt mørkt i lokalet da bildet ble tatt, så om noen har en mer lesbar kopi er det bare å laste opp. Antar at de påskrevne tallene ved siden av brygg-nummer er antall stemmer?
 

Vedlegg

  • dommerskjema.jpg
    dommerskjema.jpg
    301,1 KB · Sett: 60
Knall dag i Gamle byen som alltid. Takker og bukker for god øl og mat.
Synd at jeg og ikke de som vant andre plass publikum fikk premien, men det skal jeg fikse og dokumentere.
 
Flere bilder fra kvelden!
 

Vedlegg

  • IMG_0676.jpg
    IMG_0676.jpg
    157,4 KB · Sett: 59
  • IMG_0677.jpg
    IMG_0677.jpg
    107,9 KB · Sett: 59
  • IMG_0682.jpg
    IMG_0682.jpg
    80,3 KB · Sett: 57
  • IMG_0684.jpg
    IMG_0684.jpg
    89,9 KB · Sett: 58
  • IMG_0696.jpg
    IMG_0696.jpg
    58,1 KB · Sett: 58
  • IMG_0694.jpg
    IMG_0694.jpg
    130,5 KB · Sett: 57
  • IMG_0689.jpg
    IMG_0689.jpg
    115,8 KB · Sett: 57
  • IMG_0686.jpg
    IMG_0686.jpg
    108 KB · Sett: 54
  • IMG_0714.jpg
    IMG_0714.jpg
    77,3 KB · Sett: 57
  • IMG_0717.jpg
    IMG_0717.jpg
    46,6 KB · Sett: 59
...Og litt flere da gidt! Jeg tok ikke noe særlig selv, men Åge var flittig med kameraet.
 

Vedlegg

  • IMG_0736.jpg
    IMG_0736.jpg
    50,2 KB · Sett: 52
  • IMG_0729.jpg
    IMG_0729.jpg
    47,8 KB · Sett: 51
  • IMG_0726.jpg
    IMG_0726.jpg
    38,5 KB · Sett: 52
  • IMG_0724.jpg
    IMG_0724.jpg
    53,1 KB · Sett: 53
  • IMG_0742.jpg
    IMG_0742.jpg
    44 KB · Sett: 52
  • IMG_0746.jpg
    IMG_0746.jpg
    42,1 KB · Sett: 52
Forresten. Du som lånte fleksitappeslangen min: jeg kan godt ta den tilbake nå.

Sent fra min HTC One X via Tapatalk
 
Tilbake
Topp