Overtale kona til å kjøpe Speidel Braumeister

Bjorn

 
For de av dere som må diskutere med "sjefen" når man skal investere 5 siffra beløp på bryggutstyr eller som risikerer diskusjon hvis hun ikke vet at du har kjøpt deg nytt bryggeutstyr så kommer et lite tips.

Brygget hjemme på veranden med påfølgende søling. Det kom da en kommentar om søling.
meg : "Hadde jeg bare hatt den speidel'en så hadde jeg sluppet denne sølingen"
kona : " ....Men så kjøp den Speidel'en da"
meg : "ok da, hvis det er det du vil..." :biersmile:

Ble bestillt idag morges og har fått mail om at den er på vei allerede  :skitbra:

Nå kan kona ikke si noe da det faktisk var hennes forslag.  

ps! Jeg har en MM2 vals. Hvor stor åpning skal jeg ha på kverning av malten til Speidel ?? Mener at jeg har hørt at det er litt spesielt med en Speidel.
 
Hø-hø.... Min versjon er nevne det ofte nok.... Har nevnt det titt og ofte inet års tid. Så kom tiden for EU-kontroll på min bensinslukende amerikanske Ford SUV.... Slang ut en komentar om at det ble ikke billig. Det gjorde det heller ikke. Etter et overslag på 35 lapper for godkjenning ble det etter familieråd bestemt å skrote SUVen. Først handlet jeg inn en rimelig Subaru. Har jo en nesten flett ny Opel til sambissen. Så tenkte jeg at kan jo prøve med en annonse på Finn før jeg hiver den. Ble igrunn nedringt.... Solgt kjappt for 9500.- Du verden.... Cache.... Var da så fornuftig at jeg momlet noe om at da var jo nesten Speidelen i mål.... Jammen så gjør det da syns jeg at jeg hørte. Neste kveld spurte min bedre halvdel om jeg nå hadde bestillt den? Tja hva skal mann si, det var jo gjort 20 sek. etter forige melding. FINT var beskjeden.
Tror kanskje gnaging og utmattelse er en teknikk som virker. 9 dager etter stod Speidelen i kjelleren. I dag kom ny forsyning råvarer og på lørdag er det bryggesjau.....

Cheere....
 
Bjorn skrev:
ps! Jeg har en MM2 vals. Hvor stor åpning skal jeg ha på kverning av malten til Speidel ?? Mener at jeg har hørt at det er litt spesielt med en Speidel.
1,3 mm pleier å være et greit utgangspunkt.
 
Gunnar J skrev:
Bjorn skrev:
ps! Jeg har en MM2 vals. Hvor stor åpning skal jeg ha på kverning av malten til Speidel ?? Mener at jeg har hørt at det er litt spesielt med en Speidel.
1,3 mm pleier å være et greit utgangspunkt.

Takk. Da skal jeg prøve på det.

Må også skryte av Humlegården hvor jeg bestiller Speidel onsdag formiddag og så har jeg fått den når jeg kommer hjem fra jobben idag. (Nå har jeg sendt den til en svensk adresse så det tar nok litt lenger tid å sende den til Norge)
 
Tilbake
Topp