På tide å utvide bryggeriet.

Sidan me er to stk som brygger i lag, og utstyret vårt begrenser seg til maks 25 liter, har eg tenkt ei stund at me skulle hatt større kapasitet. Så då eg var ein tur på søppeldynga i går, og kom over ein 180 liter rustfri tank frå ein varmtvannbereder, så var eg kjapp med å lempe den bak i bilen :)

Planen er å ha et oppsett der me kan brygge rundt 50 liter per batch. Då har me to fat pluss ein del flasker til nysgjerrige familiemedlemmer og venner.

I dag brygger me BIAB, men ser for meg at 50 liter BIAB kan bli tungvindt. Tenkte å dele tanken slik at eg får ein kokekjele på 60-70 liter, og kanskje bruke resten til meskekjele. Monterer varmeelement i kjelen, og trur eg vil ha 4 x 2kW element, slik at eg har enkel kontroll over effekten.  Resten har eg ikkje tenkt så mykje på.

Sidan eg ikkje heilt veit kva eg snakker om, så tar eg i mot tips, triks og råd med stor takk. Er vel fleire her inne som kan dele erfaringer med slike prosjekter.

Ein ting eg er usikker på er kjøling av 50 liter vørter. Kva er mest fornuftig, enklast, rimeligast?

Takker som sagt for all hjelp. Bilder kjem etter kvart.

Sølve
 
Et alternativ til kjøling er 2x5 meter 12 mm kobberør, bryggerbutikkene selger også ferdige kjølere, som byggmakker, petit, vin og bar, nryggselv...
 
Jeg benytter en Super Chiller med whirlpool-rør fra MoreBeer som kjøler 40L ned til 16 grader på rundt 15 min.
Den er muligens tilsalgs...

http://morebeer.com/products/wort-chiller-superchiller-recirculation.html
 
Ser for meg at dyppkjøler er det lettaste ja, og eg har heldigvis ein kamerat som lager slike. Satser på å få laga ein skikkelig med to kjølesløyfer.
 
Er framleis på tenkestadiet endå, og det fører jo ofte med seg spørsmål :)

Lurte litt på å lage et maltrør til å meske i, oppi kokekjelen, noko lignande desse kompaktbryggeria ein får kjøpt. Tanken var å bruke pumpe til å resirkulere vørter gjennom røret under mesking. Med avtapping og varmeelementer i bunn av kjelen, så burde eg vel kunne stegmeske ganske lett?

Er dette ein bedre/enklare løysing enn separat meskekar? Fordeler/ulemper? Tenker litt på at eg ikkje har spesielt god plass for øyeblikket.

Forslag og idèer mottas med glede :)

Sølve
 
Så vidt begynt på prosjektet, dvs eg har kappa tanken. På siste bildet er det 80 liter vatn oppi. Mykje meir enn eg har bruk for, men må jo ha litt å gå på  :ilike:

Skal sveise bein og håndtak på den, samt sjå om eg får laga til ein form for ring eg kan sveise på for å forsterke rundt toppen.

Eg er fremdeles usikker på meskeløysing. Tanken om maltrør trur eg kan bli vanskelig, sidan kjelen er 50cm i diameter. Må i så fall ha et maltrør som er ganske stor diameter på. Lurte på å bruke den andre halvdelen av kjelen til meskekjele, men kan nokon fortelle meg om det er fornuftig å ha meskekjele på 50cm, eller burde eg fått tak i f.eks. ein 50l bereder (desse er vel noko mindre dia på), eller rett og slett lage ein av LABB dunk som eg ser fleire har gjort? Det blir nok enklare å lage til ein LABB dunk, då den andre halvdelen av tanken er full av gjennomføringer som eg må sveise igjen.
 

Vedlegg

  • CAM00027.jpg
    CAM00027.jpg
    1,5 MB · Sett: 2.017
  • CAM00028.jpg
    CAM00028.jpg
    743,3 KB · Sett: 1.927
Går sakte men sikkert på fram. Ikkje fått gjort noko meir med kjelen, men har begynt innkjøp til meskekar, av 60l labb typen.

Eg får laga silbunn gjennom ein tidligare kollega. Men dei einaste perforerte platene dei hadde, var med 3mm hol. Nokon som veit om det vil fungere, eller om hola vert for store? Har ein backup løsning tilgjengelig, tilfelle det ikkje går.
 
Oddvar Demmo skrev:
Et alternativ til kjøling er 2x5 meter 12 mm kobberør, bryggerbutikkene selger også ferdige kjølere, som byggmakker, petit, Vin og Bar, nryggselv...

Mange, herunder undertegnede, kjøpte kopperrør på biltema med overgang til hageslange. Har fungert fint for kjøling til 50-liter speidel til over 30 brygg nå.
Billig er det også.
 
bulleland skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Et alternativ til kjøling er 2x5 meter 12 mm kobberør, bryggerbutikkene selger også ferdige kjølere, som byggmakker, petit, Vin og Bar, nryggselv...

Mange, herunder undertegnede, kjøpte kopperrør på Biltema med overgang til hageslange. Har fungert fint for kjøling til 50-liter speidel til over 30 brygg nå.
Billig er det også.

Ein kamerat av meg lager kjølere. Siste var ein med tre sløyfer, som kjølte 50l vørter frå 100-15* på 20min. Kjøper nok ein av han.
 
SølveB skrev:
Går sakte men sikkert på fram. Ikkje fått gjort noko meir med kjelen, men har begynt innkjøp til meskekar, av 60l labb typen.

Eg får laga silbunn gjennom ein tidligare kollega. Men dei einaste perforerte platene dei hadde, var med 3mm hol. Nokon som veit om det vil fungere, eller om hola vert for store? Har ein backup løsning tilgjengelig, tilfelle det ikkje går.

3mm hull blir nok for stort ja. Dersom silplate blir for dyrt kan du jo evt vurdere kobbermanifold. Du får litt lavere effektivitet, men du skal brygge ganske mange brygg for å spare inn kostnaden til en stor silplate :)
 
EspenL skrev:
SølveB skrev:
Går sakte men sikkert på fram. Ikkje fått gjort noko meir med kjelen, men har begynt innkjøp til meskekar, av 60l labb typen.

Eg får laga silbunn gjennom ein tidligare kollega. Men dei einaste perforerte platene dei hadde, var med 3mm hol. Nokon som veit om det vil fungere, eller om hola vert for store? Har ein backup løsning tilgjengelig, tilfelle det ikkje går.

3mm hull blir nok for stort ja. Dersom silplate blir for dyrt kan du jo evt vurdere kobbermanifold. Du får litt lavere effektivitet, men du skal brygge ganske mange brygg for å spare inn kostnaden til en stor silplate :)

Denne silplata vert sikkert gratis, men det hjelper lite om den ikkje funker. Eg har ein bit rustfri finmeska "netting" (i mangel på bedre ord..) som eg kan lage bazookafilter av, alternativt kobbermanifolg om ikkje det funker.
 
EspenL skrev:
3mm hull blir nok for stort ja. Dersom silplate blir for dyrt kan du jo evt vurdere kobbermanifold. Du får litt lavere effektivitet, men du skal brygge ganske mange brygg for å spare inn kostnaden til en stor silplate :)

Hvis du mener at man får lavere effektivitet ved kobbermanifold, så vil jeg gjerne vite hvordan du begrunner det.
 
Torga skrev:
EspenL skrev:
3mm hull blir nok for stort ja. Dersom silplate blir for dyrt kan du jo evt vurdere kobbermanifold. Du får litt lavere effektivitet, men du skal brygge ganske mange brygg for å spare inn kostnaden til en stor silplate :)

Hvis du mener at man får lavere effektivitet ved kobbermanifold, så vil jeg gjerne vite hvordan du begrunner det.

Det kommer an på hvordan den er bygget, men om det er lang avstand mellom rørene eller hullene i rørene så kan dette gi ujevn strøm av vørter mot bunnen i karet og dermed ujevnt uttrekk av sukker. Det kommer altså på om den er bygget skikkelig. Dette gjør seg mest gjeldende om maltsengen er grunn.

Her er forøvrig et sammendrag sakset fra How To Brew:
False bottoms
Pros:
  * Prefabricated false bottoms for round beverage coolers are readily available from several suppliers and are easy to assemble
  * False bottoms are always more uniform when continous sparging than manifolds - near 100%
Cons:
  * False bottoms are tedious to fabricate yourself and difficult to fit rectangular coolers. They should fit closely around the edges of the tun to prevent gaps that can allow sparte water to bypass the grain bed and reduce the yield.
  *  False bottoms are more prone to stuck spartes when lauter flow is too fast, because they will compact the grain bed uniformly.

Manifolds
Pros:
  * Copper pipe manifolds are easy to build and fit to any size cooler
  * Stuck sparges are rare with manifolds because the grain bed will not be compacted uniformly
  * Highly efficient configurations for continuous sparging are easy to build
Cons:
  * The efficiency of the manifolds vary with the pipe spacing and the grain bed depth
  * The grain bed is not lautered below the manifold so the pipe slots should face down and be as close to the bottom of the tun as possible
  * Lots of slots to cut

Stainless screens and braids
Pros:
  * No slots to cut
  * Screens clear very quickly during the lautering recirculation step
  * Stuck sparges are rare with screens and braids because the grain bed will not compact uniformly
  * Prefabricated screens and braid assemblies are available from several suppliers

Cons:
  * Cutting the braid free from a rubber hose is a bit of work
  * Half-inch diameter, light-gauge steel braids can collapse from the weight of the mash and make lautering difficult. One-inch hose braids won't collapse
  * Not well suited for continuous sparging

For de som ønsker å lage en kobbermanifold anbefaler jeg å ta en kikk her:
http://www.howtobrew.com/appendices/appendixD-1.html
 
Jeg har 3x2kW elementer i min kjele og kjørte først uten regulator men individuell bryter på elementene. Det ble enten vannvittig fosskok eller ikke kok. Regulator er veldig billig, så jeg vil anbefale å kjøre det på et eller på et par av elementene og så slå resten av og på med bryter.
 
Tilbake
Topp