Paintball-C02

Prøver bare å finne alternativer siden nærmeste fyllestasjon etter hva jeg vet er i Tromsø så det blir rimelig kostbart å kjøre 100 mil tur retur for å fylle.
 
Sverre K skrev:
Prøver bare å finne alternativer siden nærmeste fyllestasjon etter hva jeg vet er i Tromsø så det blir rimelig kostbart å kjøre 100 mil tur retur for å fylle.

Mener du det , brenner det aldri i Alta så ingen trenger brannslukkere ?

Da må du satse på Co2 fangst, når øl gjærer produseres det mer Co2 enn hva du trenger, 4 kilo gjærbart sukker produserer 2 kg Co2, eller 1000 liter.
En vedlikeholdsfri kompressor og en tank på noen hundre liter så får du lagret nok, selvfølgelig ikke noe ut på tur utstyr.
 
Mener du det , brenner det aldri i Alta så ingen trenger brannslukkere ?

Nå det brenner vel har som alle andre plasser men her er visst ingen som fyller gass.  Har fått tak i et brannslukkingsapparat og tenkte på å henge det oppned for å få ut co2 i gassform og kjøpte da en regulator fra Petit bare det at jeg oppdaga at dimensjonen på tilkoplingen ikke var den samme.  Er det noen som vet om der finnes en overgang å få tak i som passer? 
 
Nå husker jeg ikke hvilke dimensjoner det var på slukkere eller hvordan de så ut men en butikk med rørdeler så skulle det ikke være umulig.
Det som bruker skje med slukkere er at "toppen" skiftes ut til rattventil og den passer til regulatoren.
 
Var i dag og kjøpte 0,5 kg. paintball flaske hos Game On i Sandnes for å bruke til karbonering på Corneliusfat samt tapping. Kr. 298,- for flasken og de tar kun 20 Kr. for å fylle disse opp igjen. Adapter slik at den kan kobles til manometer fikk jeg av en kompis. Billig og enkel løsning der en ikke trenger store flasker eller kapping av stigerør osv. Anbefales for de som bor i Stavanger / Sandnes distriktet  :ilike:
 
Dag skrev:
Lund-teknik i Danmark har overgang til SodaStreamflasker for 120,- danske. De har også manometer til 350,-. Har nettopp bestilt et sett, og det kom på 595,- norske. Kommer vel noe moms på toppen, men pyttsan, dette er vel det optimale 'ut på lang tur'-systemet. :skitbra:

http://www.lundteknik.dk/

Lurte på å gå for samme system. Har du mottatt systemet og kan fortelle om hvordan det fungerer? Regulatoren hos humle virker hakket finere, men er jo dobbelte i prisen. Ellers lurer jeg på om denne fra candirect gjør samme nytten til 49,90 euro (se etter "for CO2 cylinders of soft drink makers type "soda club" series from supermarkets").
http://www.novanorm.net/ec-shop/index.html?accessories_for_beer_and_co2_tubing_co2-cylinder,_regulators,_connectors_2.htm#itemno18
 
Har mottatt for lenge siden og brukt dette ganske mye, bl.a. på de to siste NM.
Suverent!  :skitbra:
Det er lett å ta med seg CO2 rundt uten å være stuck med bare et fingerbøl CO2 før du må bytte patron. Patronsystemer funker fint til drivgass for å få ut ølet, men skal du gjøre noe annet blir det fort for lite. Sodastream er heller ikke så mye, men det tilsvarer vel ca 30 patroner.
 
Ah.. 2009... tenkte 17. april 2011  :)

Og pakninger er ikke noe problem? Ser at det står at jeg må huske å bestille pakning ut at de spesifiserer hvilken. Og du savner ikke ekstra nanometeret for gassbeholderen?
 
Takk så mye! Beklager for innlegg i en gammel tråd, jeg har nettopp søkt etter denne informasjonen veldig lenge.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp