Paintball CO2 flasker

Hei Godtfolk
Mitt første innlegg hos norbrygg lyder som sådan. :)

Har fått tak i noen paintball co2 flasker (12oz)går det ann å bruke de til karbonering av corneliusfat? og hva trenger jeg eventuelt da av kopplinger og overganger.

Det går fint ann å bruke de til karbonering av fat, men det er ikke det mest økonomiske i lengden,.
Du trenger en overgang fra painballflasken til regulatoren:

Overgangsstykke, 300 grams CO2 flaske til regulator Som du f eks kan kjøpe her :  http://lundteknik.dk/tap.html
Jeg bruker denne selv med en painball flaske når fatet skal bli med på tur. husk at du trenger også pakninger som tåler kulden fra co2 en.

Se også de små regulatorene de har, veldig bra kjøp til en billig penge.

Du trenger den overgangen jeg fikk laget før helgen, utvendige gjenger som passer i regulatoren, innvendige gjenger og friparti som passer til gjenger og o-ringspor på flaskeventilen (pin valve).

Jeg tror lund teknik i Danmark selger denne, men halve morroa var for meg å tegne den selv...

Du kan godt få tegningsunderlaget, men du trenger tilgang til dreibenk og fres...

Mvh
Asle

Ser de har overgang til 300 gram og 425 gram på lund teknik, flaskene jeg har er på 0,58 Kg/0,47L. Er det 300 grams overgangen som passer til de flaskene.

Takker for spott on svar og tips. :skitbra:

Mvh Thomas Vik

Asle: har ikke tilgang til dreiebenk og fres så jeg tror jeg satser på lund teknik. :)

Mvh Thomas Vik

TVik skrev:
Ser de har overgang til 300 gram og 425 gram på lund teknik, flaskene jeg har er på 0,58 kg/0,47L. Er det 300 grams overgangen som passer til de flaskene.

Takker for spott on svar og tips. :skitbra:

Mvh Thomas Vik

Til paintball flasker så er det 300 g overgangen som passer.. 425 har større og færre gjenger.

Tegning vedlagt...

MERK: Det er angitt to ulike gjengedimensjoner på utgående stuss, dette er for å kunne lage overgang både til CO₂ og n2 regulator (jeg har flere n2/dekkgassregulatorer enn jeg har til CO₂)

Bruk med måte, husk at;
1: det er høyere trykk ut av en Co2flaske enn hva du er vant med å ha i sykkelslangen din, vær ytterst forsiktig, og bruk ALLTID vernebriller!
2: Dersom du bruker denne tegningen til å produsere delertil andre enn deg selv SKAL jeg ha royalties!

EDIT: JA, det mangler to dimensjoner, disse har jeg glemt... Om du ikke finner ut av de selv er du antagelig ikke skikket til å lage resten av delen heller!  ;DUt over dette, kos dere!

Mvh
Asle

Vedlegg

• cga 320 to DIN477 no6.pdf
    255,4 KB · Sett: 146
Mener jeg har sett noen på forumet har kjøpt komplett kegerator sett fra usa, og som ikke hadde noe problem med å fylle co2. Det må vel bety at gjengene er like?

Sent from my GT-S5300 using Tapatalk 2

Paintball flasker er universell over hele verden. Det var svaret eg fikk fra ED-Paintball da eg kjøpte CO₂ paitball-tank for min lille kegerator (2 fat). Altså er gjengene på paintball flasker fra USA de samme som i Norge.

Edit: Eg har et oppsett lignende det som fra kegoutlet. Men eg har også en stor keezer (modifisert fryseboks) som tar 6 fat og har en 6 kilos CO₂ tank. For å fylle CO₂ på paintball tanken bruker eg en fyllestasjon. For meg er dette mer praktisk og i lengden billigere enn å fylle paintball tanken hos en paintball forhandler.

Her er et eksempel på en fyllestasjon: http://www.sandefjordpaintball.no/index.php?main_page=product_info&cPath=54_5&products_id=154

Tilbake
Topp