Pakninger til Micro Matic fat kobling

Hei og Hå!
Er det noen som har aning om hvor en kan få tak i ett pakningsett til Micro Matic 3 kant fatkobling?? Jeg var innom nettbutikket til Petit og andre, men de ser bare ut som om de kun selger selve koblingen.
Problemet mitt er at det kommer luft eller gass bobler i slangen med øl som gjør at det skummer mye. Noen som har noen gode råd?

hehe.. jeg vet. men har ikke lyst til å anbefale de egentlig. dyrt og treigt. fikk svar 3 mnd etter å ha kontaktet mikromatic, og svaret var en faktura jeg skulle betale så skulle delene sendes, da jeg bare spurte etter pris fra mikromatic.
kjøp heller en ny fatkobling fra ebay slik som jeg gjorde (fra en som oddvar anbefalte meg)
skal sjekke om jeg finner linken, den kosta meg ca. 250,-

Det er nok en lekkasje som gjør det denne gangen og ikke lengden eller tykkelsen på slangene. Det kommer små bobler opp i utløpet på koblingen. Veldig irriterende.  :(  En kobling til 250 flis er jo godt overkommelig. Såg Petit hadde en til 779. Skal sende dem en mail og spørre om de har pakkninger også.  Jeg kjøpte noen dunker med Hansa fatøl til feiringen av 30-års dagen her tidligere i år. Regnet ut at det faktisk var dyrere å kjøpe øl på fat enn på boks, og begrunnelsen til Hansa var at det var bakt inn service av tappeutstyret i prisen. Men tror kanskje det blir litt rart å få servicefolk hjem her bare for å se på koblingen min... hmmm.

det var fra han jeg kjøpte. anbefales! han ga meg ekstra john guest nipler gratis.
ellers så er det Crecon som har enerett på reservedeler til mikromatic produkter i Norge
www.crecon.no

men jeg syns det høres ut som en utetthet ved slangeklemmen/nippel/slange. prøv å fjern slangen, kapp av 2 cm av slangen og fest slangeklemmen på nytt.
eller så kan det være pakningen under slangenippel (som er vanlig standard 3/4") og sånn får du kjøpt på Biltema

Da var noen cm kappet av slangen og 2 nye slangeklemmer testet ut. Det gikk nok ikke heller. Jeg har sett litt på nipplene og de ser ikke ut som at de er fra nyere dato, så da må jeg få tak i nye. Hvis de har slike på Biltema så er jo det bare til å ta turen da :) Er det 3/4" både på inn og ut siden??

Tilbake
Topp