Påmelding til NM 2017

Alt i Oslo??? Les svaret mitt en gang til så vil du se at jeg tvert imot foreslår å ta i bruk hele foreningen på en slik måte at levering kan skje mest mulig lokalt. Jeg hadde tilfeldigvis en planlagt reise til Oslo (en times flyreise unna) før registreringsskjemaet plutselig fortalte meg at neida.... det var til Stavanger ølet skulle...!
Jeg har lest svaret ditt igjen og ser jeg har misforstått. Beklager det.
 
Tror jeg har lest gjennom alt av informasjon nå, men kan ikke se noe klart svar på det jeg lurer på. Derfor spør jeg her. Kan man delta i NM hvis man ikke har laget oppskriften selv ? Tenker f.eks på om man finner en oppskrift fra BYO, eller kjøper et ferdig ølsett. Kan man delta med slike øl ?




Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tror jeg har lest gjennom alt av informasjon nå, men kan ikke se noe klart svar på det jeg lurer på. Derfor spør jeg her. Kan man delta i NM hvis man ikke har laget oppskriften selv ? Tenker f.eks på om man finner en oppskrift fra BYO, eller kjøper et ferdig ølsett. Kan man delta med slike øl ?




Sent from my iPad using Tapatalk

Kort og godt. Ja.
 
Skal nok innom Einar i Elgfaret før fristen går ut. Skal disse flaskene pakkes som om de sendes i posten? Med bleier og poser?
(I fjor leverte jeg alt til Bryggeland uten innpakning.)
 
Det er en pakke fra meg som venter på å bli hentet

Det er oftest slik at det ikke kommer så mange pakker tidlig i påmeldingsvinduet. De fleste som har mottak er innom posten en gang i uka, eller noe slikt, til å begynne med. På slutten må man som regel to ganger om dagen, for å få med seg alt.
 
Jeg er nå klar til å registrere sporingsnummer.

Posten gjr meg 2 nummer: kollinummer og sendingsnummer.

Hvilket skal jeg bruke som sporingsnummer?
 
Jeg er nå klar til å registrere sporingsnummer.

Posten gjr meg 2 nummer: kollinummer og sendingsnummer.

Det er fritt valg. Sendingsnummeret er kortere og enklere å taste inn, men de kan brukes om hverandre når du (og vi) søker etter pakker på posten.no.
 
Wow. Etter alt som har skjedd i de siste tre sidene på tråden her, er det nesten helt klart at akkurat denne konkurransen her ville blitt en av de verste i USA. Og det er ekstremt trist. Vi har en dommer som sier, "Akkurat nå er jeg på fjellet. Jeg publiserer noen datoer for personlig innlevering ila neste uke." Og det er ekstremt trist å se.

Nå skal jeg bare fortsette med min erfaring med NM-en.

I fjor sendte jeg inn to forskjellige øl. En var en amerikansk pale ale som var bare ok. Det var egentlig at han som var brygge-partneren min ville sende den inn, men jeg visste at den var bare "greit." Den var ikke veldig gode, men ikke veldig dårlig heller. Også sende vi inn en ESB, som var egentlig ganske dårlig. Etter at vi hadde allerede sendt den inn fant vit ut at det, på en eller en annen grunn, hadde alt for mye tanniner. Det endte opp med at jeg bare kastet ut de siste sånn 5-6 liter av den. Når vi fikk tilbakemeldinger fra dommerne, så vi at den ESB-en fikk en mye bedre score enn den APA!

Nå på denne tråden her, ser jeg at det er ganske vanskelig å vite hvor man skal sende inn ølen, og hva skal skje med den videre, og begynner jeg å tenke på de verste konkurransene i USA.

Som jeg sa, er det veldig trist. Jeg forstår at det er et ganske lite land her, men det betyr ikke at NM-en skal være så dårlig strukturert!!!

Nå er jeg nesten i tvil om at det er verdt det å bruke penger til å sende inn øl hvis man ikke kan vite hvordan det skal bli behandlet i etterkant.
 
Wow. Etter alt som har skjedd i de siste tre sidene på tråden her, er det nesten helt klart at akkurat denne konkurransen her ville blitt en av de verste i USA. Og det er ekstremt trist. Vi har en dommer som sier, "Akkurat nå er jeg på fjellet. Jeg publiserer noen datoer for personlig innlevering ila neste uke." Og det er ekstremt trist å se.

Når var det sist du snakket med en amatør-øldommer i USA som personlig tok i mot konkurransebidrag hver eneste dag? Om du vil sende inn ølet med posten, kan du gjøre det når pokker du vil. Om du på død og liv skal levere til Einar personlig, får du nesten ta høyde for at mannen har et liv. Ærlig talt, dette er pinlig å lese.
 
Når var det sist du snakket med en amatør-øldommer i USA som personlig tok i mot konkurransebidrag hver eneste dag? Om du vil sende inn ølet med posten, kan du gjøre det når pokker du vil. Om du på død og liv skal levere til Einar personlig, får du nesten ta høyde for at mannen har et liv. Ærlig talt, dette er pinlig å lese.

Det var poenget mitt. Han skal få ha et liv. Det er de som organiserer konkurransen som har tatt feil her. Jeg forstår at det er et lite land her, og derfor er det ikke mange top-nivå dommere, men hvis man skal kaller det for NM bør det være litt bedre organisert, etter min synspunkt.
 
Det var poenget mitt. Han skal få ha et liv. Det er de som organiserer konkurransen som har tatt feil her. Jeg forstår at det er et lite land her, og derfor er det ikke mange top-nivå dommere, men hvis man skal kaller det for NM bør det være litt bedre organisert, etter min synspunkt.

Det er litt uklart for meg hva som er problemet her, og hva vi har tatt feil om.

Ølene skal sendes til adressen som er oppgitt. Det er bruk av Posten som er den innleveringsmåten NM legger opp til og som er foretrukket. I noen tilfeller gjør de som tar i mot og sorterer øl deltagerne en ekstra tjeneste ved å tilrettelegge for levering ved personlig oppmøte. Dette er ikke noe vi krever av de som fungerer som mottak og er en tjeneste de gjør helt på eget initiativ.
 
e6369e39b9e996bdeb51bfc78bff23e3.jpg
 
Det var poenget mitt. Han skal få ha et liv. Det er de som organiserer konkurransen som har tatt feil her. Jeg forstår at det er et lite land her, og derfor er det ikke mange top-nivå dommere, men hvis man skal kaller det for NM bør det være litt bedre organisert, etter min synspunkt.

Jeg forstår at USA er et land der ca 18-20% av befolkningen har manglende lese- og skriveferdigheter, men om du skal delta bør du faktisk lese reglene og retningslinjene, eventuelt finne en voksen som kan gjøre det for deg. Etter mitt synspunkt.
 

Similar threads

G
Svar
0
Sett
983
gustavfoseid
G
J
Svar
0
Sett
382
Jørgen Olsen
J
G
Svar
0
Sett
767
gustavfoseid
G
G
Svar
0
Sett
891
gustavfoseid
G
Tilbake
Topp