Påmelding til publikumsfavoritt i NM 2013 starter mandag 4. februar kl. 2000

P-I Knutsen skrev:
Det hadde vært litt gøy om Publikumsfavorittene var tilgjengelige på Untappd.com, lettere å huske i forhold til avstemning er det også.

Det høres ut som en god ide. Vet noen om det er mulig å opprette "Norbrygg NM 2013" som bryggeri, med alle ølene?
 
cral skrev:
Nytt fra i år er at vi ikke vil bruke plastglass, men har i stedet gått til innkjøp av nm 2013 glass, som man bruker på nm, og som man tar med seg hjem når man reiser derfra.
Det vil være glassvaskere for vask av glassene under selve arrangementet.

får vi som deltar en sånn og eller må/kan vi kjøpe? :)
 
gustavf skrev:
P-I Knutsen skrev:
Det hadde vært litt gøy om Publikumsfavorittene var tilgjengelige på Untappd.com, lettere å huske i forhold til avstemning er det også.

Det høres ut som en god idé. Vet noen om det er mulig å opprette "Norbrygg NM 2013" som bryggeri, med alle ølene?

Det skulle ikke være noe problem å opprette "Norbrygg NM 2013" som eget bryggeri, jeg har laget mitt eget homebrew bryggeri uten problem. I verste fall må "eier" selv opprette bryggene, men tror ikke det er noen begrensning her heller.
 
cral skrev:
Nytt fra i år er at vi ikke vil bruke plastglass, men har i stedet gått til innkjøp av nm 2013 glass, som man bruker på nm, og som man tar med seg hjem når man reiser derfra.
Det vil være glassvaskere for vask av glassene under selve arrangementet.

får vi som deltar en sånn og eller må/kan vi kjøpe? :)
[/quote]

Alle får glass, både deltagere og utstillere.
 
Jeg får stadig vekk spørsmål om ledige plasser til publikumsfavoritt tilsent på e-post.

Visst det blir noen ledige plasser (fra arrangørenes side) så vil det stå her på forumet, å sende meg en e-post vil ikke hjelpe.
 
Hva har egentlig skjedd i år?  Tidligere så hadde vi jo flere uker på oss for å melde oss på.  Og i år forsvinner alt på en kveld?
 
Ramsvatn skrev:
Hva har egentlig skjedd i år?  Tidligere så hadde vi jo flere uker på oss for å melde oss på.  Og i år forsvinner alt på en kveld?
'

Så vidt jeg husker gikk det ganske raskt unna i fjor også, men det var nok ikke like texas som i år. Vi hintet om at det ville gå unna fort i den første posten i denne tråden.
Når den endelige oversikten er klar kan det tenkes at vi legger ut noen fler billetter, eller plasser i PF.
Vi kommer også til å trenge noen frivillige til å hjelpe til på arrangementet, og dette vil gi innpass på Kanonhallen. Har du ikke billett, eller ikke deltar i PF, kan dette være en mulighet.
Vi vil informere om dette på forumet om ikke så lenge.
 
Har noen med erfaring anelse om det er nok med 19 liter pr brygg til å servere de som vil smake, eller blir det i underkant lite?

Hvor mange dl er PF-glassene?
 
740 gjester, og 19 liter. Kan nok være en fordel å ha dobbel mengde

Jeg husker ikke størrelse på glasset, men mener det er rundt 3 dl. Fult glass blir det uansett ikke, da holder ikke et fat til 100 stykker en gang.



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
cral skrev:
740 gjester, og 19 liter. Kan nok være en fordel å ha dobbel mengde

Jeg husker ikke størrelse på glasset, men mener det er rundt 3 dl. Fult glass blir det uansett ikke, da holder ikke et fat til 100 stykker en gang.



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Hvis jeg får plass kan jeg lett stille med 200 liter  ;-)
 
Er dte mulig å endre navn på bryggene vi stiller med?
Er påmeldt med to brygg, men hva vi skulle ha me dvar ikke avklart når påmeledingen gikk så de er lagt inn med lit "uspesifiserte" navn.
Nå er bryggene klare og vi skulle gjerne hatt justert så navn stemmer overens med et vi tar med oss.
 
Det er så mange som ikke har den infoen korrekt at jobben med manuelt å rette blir for stor, se derfor bort fra det.
 
Lurer bare på en ting.
Jeg har satt opp en medbrygger, men på billetten står det kun mitt navn? Regnet jo med at medbrygger også får adgang?
PÅ bekreftelsen fra Norbrygg står navnet på medbrygger.
 
Vi har en adgangsliste som blir liggende idøren, på denne står de dere har ført opp som medbrygger/gjest (og eventuelt de som er byttet ut i ettertid)
 
Hei

Skal stille med noen brygg i publikumsfavoritt klassen.
Jeg husker fra i fjor at de som stilte med brygg hadde et nummer for hvert brygg.

Er det mulig å få oppgitt disse nummerene i forkant, det hadde vært veldig praktisk.
 
Hei,

Det blir gjort endringer på hele arrangementet rundt PF.

Den første "store" endringen er jo at vi leverer ut glass med NM 2013 logo i stedet for plastkrus (om glassene blir kunst kan man få kjøpt nytt samme kvelden)
Videre vil måten man stemmer frem vinneren på endres: Fra å være en lukket stemming med stemmesedler vil det i år bli gitt ut 3 "klinkekuler" til alle som skal stemme. 
Alle pf deltagere vil få en gjennomsiktig beholder hvor kulene kan puttes oppi. Den med flest kuler vinner. Man kan da velge å gi 1 stemme til 3 forsjellige øl., eller 3 stemmer til 1 øl.
Det betyr at systemet tall utgår. Dette er en test for å se hvordan denne måten å gjøre bedømmingen på fungerer.
 
Morten Norgård skrev:
Hei

Skal stille med noen brygg i publikumsfavoritt klassen.
Jeg husker fra i fjor at de som stilte med brygg hadde et nummer for hvert brygg.

Er det mulig å få oppgitt disse nummerene i forkant, det hadde vært veldig praktisk.

+1
 
cral skrev:
Hei,

Det blir gjort endringer på hele arrangementet rundt PF.

Den første "store" endringen er jo at vi leverer ut glass med NM 2013 logo i stedet for plastkrus (om glassene blir kunst kan man få kjøpt nytt samme kvelden)
Videre vil måten man stemmer frem vinneren på endres: Fra å være en lukket stemming med stemmesedler vil det i år bli gitt ut 3 "klinkekuler" til alle som skal stemme. 
Alle pf deltagere vil få en gjennomsiktig beholder hvor kulene kan puttes oppi. Den med flest kuler vinner. Man kan da velge å gi 1 stemme til 3 forsjellige øl., eller 3 stemmer til 1 øl.
Det betyr at systemet tall utgår. Dette er en test for å se hvordan denne måten å gjøre bedømmingen på fungerer.

Jøss. Vågalt! Setter meg godt tilrette og venter på proteststormen. Dette åpner for et utall av løsninger: kjøp og salg av klinkekuler, avtaler mellom venner, samle kuler fra flere brygg i ett glass osv osv. Gøy!
 
Tilbake
Topp