Perlick 650ss

Hei,

Sliter med mye skum i Perlick 650ss. Har prøvd med forskjellige serveringstrykk. Har brukt vanlig picnic kran uten problem. Ca 2m 3/16 slange og ca 4cm med 3/8 i kvar ende. Har også prøvd med 1m slange. Er ein IPA som står på kranen nå.
 
Picknic er notorisk vanskelige hos meg. Perlick og Vent-Matic er bra.
Har du Picknik med 3/16 slange, eller den korte og tykke?
Bruker du fjær, eller går ølet uhindret?
 
Sist redigert:
Dette rimer ikke. Har du nettopp flyttet fatet eller endret temperatur på det? Er det klem på slanger? Hvor mange bar er det på serveringstrykk?
 
Fatet har stått slik i 1 veke. Tempratur har vore stabil på 5 grader. Har brukt 1bar serveringstrykk med picninc kran som har våre bra. Ingen klem på slanger. kjøpte nye koblinger og slange, men samme problemet med slangene og koblinger som eg brukar på picninc krana.
 
Dere som bruker Perlick 650ss - etter at man "stenger puben" for kvelden, spyler dere litt Star san i tuten på kranen, eller er det bare å la de stå uten å gjøre noe som helst? Når jeg har hatt picnic kraner så har jeg alltid sprayet de litt med Star san etter bruk.
 
Høres ut som en god rutine, spesielt på sommeren ref insekter. Jeg gjør ikke dette, men har vurdert plasthette på tuten.
 
Jeg har laget meg noen billigvarianter av slike overprisede plasthetter man kan få kjøpt :) Avkapp av ølslange "forseglet" med elektrikertape i enden. Tres på tuten etter bruk (hvis det er lov å si) :)

I akkurat dette tilfellet er det vel greit å tre de på tuten etter bruk, i motsetningen til før bruk :D

Synes ikke de var så fryktelig dyre disse hettene, koster 19 kroner stykket hos bryggselv :) Jeg får vurdere om jeg skal lage meg noen, eller om latskapen får råde.

Som newbie på fat/tappekraner dukker det til stadighet opp nye ting man lurer på. Jeg ser at det har krypet opp noe jeg antar er gjær-/humlerester i ølslangene. Dette regner jeg med er en naturlig konsekvens av flytting på fatene ifm bygging av keezeren og kanskje det at fatene går mot de siste literne med øl. Er det noe stress å la dette stå i slangene en ukes tid før man tapper seg en øl, eller blir det stress mtp renhold etc. senere? Kan disse gjær-/humlerestene tette kranene med flowkontroll på noen måte, eller er det bare å kjøre på og skjenke som vanlig?
 
Tilbake
Topp