Peroni øl

Hva står FAN for?
Free amino nitrogen. Det er summen av ulike aminosyrer i vørteren. Gjæren trenger dem, det gir dem nitrogen, som er byggemateriale for dem + annet de også må ha. Men det kan bli for mye av det. Så det er som med det meste her i livet; for mye og for lite er like gæli:).

Men jeg hadde lagt inn ei lenke til det, da;).
 
Ett spørsmål til, ang. Tørrhumling eller dip hopping av pils. Hvilken mengde snakker vi?
Jeg tenker i utgangspunktet high Gravity brewing, deretter vanne ut for å ende på 4,5% abv. Totalt 60 liter ferdig øl. Bruker Magnum bitring (27g), 10 min aroma (Saaz, 27g) og dip hopping Saaz 27g?
Skal gi en IBU på 17
 
Ett spørsmål til, ang. Tørrhumling eller dip hopping av pils. Hvilken mengde snakker vi?
Jeg tenker i utgangspunktet high Gravity brewing, deretter vanne ut for å ende på 4,5% abv. Totalt 60 liter ferdig øl. Bruker Magnum bitring (27g), 10 min aroma (Saaz, 27g) og dip hopping Saaz 27g?
Skal gi en IBU på 17
Jeg brukte 50 gr til et brygg på 25 liter - men om mindre eller mer er bedre, skal jeg ikke mene noe om. Jeg holder på å prøve ut dette.
 
Ett spørsmål til, ang. Tørrhumling eller dip hopping av pils. Hvilken mengde snakker vi?
Jeg tenker i utgangspunktet high Gravity brewing, deretter vanne ut for å ende på 4,5% abv. Totalt 60 liter ferdig øl. Bruker Magnum bitring (27g), 10 min aroma (Saaz, 27g) og dip hopping Saaz 27g?
Skal gi en IBU på 17
Husk at også IBU blir vannet ut så du må ha litt bitrere startvørter enn det du planlegger etter utvanning.
 
Tilbake
Topp