Ph kalibreringsvæske

VBentestuen

Norbrygg-medlem
Regnet med at Apoteket hadde ph kalibreringsvæske, men nei. Er det kun akvarie web butikker som har slikt. (Ph 7 og ph 4)?
 
Jeg hadde regnet med å få kjøpt på Bryggselv, men de har jo aldri noe som helst av det man trenger på lager.

Noen som vet om en butikk i Osloområdet der man kan gå inn og få kjøpt det på den gode gammmeldagse måten?
 
Recipe: pH Electrode Storage Solution From the lab of: PASCO scientific
Add 1g potassium chloride (KCl) per 100mL pH 4 buffer solution.
Serve in pH electrode storage bottles. optional: Garnish with a few drops of buffer solution preservative.
 
Jeg hadde regnet med å få kjøpt på Bryggselv, men de har jo aldri noe som helst av det man trenger på lager.

Noen som vet om en butikk i Osloområdet der man kan gå inn og få kjøpt det på den gode gammmeldagse måten?

Sendte en mail, og fikk raskt svar fra Patrick på BS på Hasle: Er bestilt og vil være tilgjengelig på Hasle seinest 16. desember, på hovedlageret 10. desember.

Så det holder kanskje på å bli bedre:).
 
De der blander du bare ut i vann? Og de er holdbare hvor lenge?

edit: Så det står at blandingen er holdbar i 6 måneder. Hva slags vann bruker du? Destillert?
2nd edit: Bestilt:)
 
Sist redigert:
Hvor har folk endt opp med å handle kalibreringsvæske og oppbevaringsvæske? Bryggselv har jo, men upraktisk at det går så fort ut på dato. På ebay selger de stort sett ph 4 og 6,8 kalibreringsvæske, mens bruksanvisningen sier at man skal bruke 4 og 7. Regner med at jeg bør holde meg til det?
 
Hvor har folk endt opp med å handle kalibreringsvæske og oppbevaringsvæske? Bryggselv har jo, men upraktisk at det går så fort ut på dato. På ebay selger de stort sett ph 4 og 6,8 kalibreringsvæske, mens bruksanvisningen sier at man skal bruke 4 og 7. Regner med at jeg bør holde meg til det?

Spiller ingen rolle hva du bruker, så lenge du bare stiller inn pH-meteret til det du bruker.

Oppbevaringsvæske kan du å blande sjøl, ved å tilsette kaliumklorid til 4.0-væsken.
 
Tilbake
Topp