PID Kobblings skjema.

Hei igjen.
Har noen nye ting jeg lurer på,
Finnes det noen forklaring på hvordan og hva man trenger for å kobbel opp pid mot elementene.

Prøver å søke på forumet men finner ikke noe som er godt forklart.
Jeg tenker å lage et miniatyr styreskap med 3 stk pid,noen led lys og Max 3 brytere.

Hvor finner man de billigste komplette pid settene?
Hvilke merker er bra?
Noen som har kobblingskjema og hva jeg trenger inne i skapet?
Tenker jeg legger inn 2x 16 A kurser en til hvert element.

Hei Strupneset!

Anbefalt PID: Sestos D1S-VR-220. Billig og greit, kjøpes på ebay/ aliexpress. Du trenger også SSR, kontakter, riktig dimensjon på ledninger osv osv, det blir mye å forklare ;)Og du trenger et koblingsskjema for å se hvordan du kobler sammen dette.

Har selv kikket mye på hvordan The Electric Brewery har bygget sitt styreskap. Her ligger det både tegninger og deleliste. Søk etter delene på ebay/ aliexpress. Sjekk det ut: theelectricbrewery.com/control-panel-part-1?page=12

Håper dette kan hjelpe deg litt videre :)

Takk for svar
Den pid'en du linket til kan man justere efekten slik at man ikke svir suppa? Det er jo en hel jungel der ute.
Trenger man 12/24v å til styrestrøm ol?

Noen som har kobblings skjema eller?

Jeg kommer til å bygge en miniatyr med 2-3 pider noen led lys og 2-3 brytere..
Har saumfart TEB OL MEN VANSKELIG Å FORSTÅ ALT.

Jammen meg ikke enkelt dette her,men takk for svar.

Effekten kan justeres ja. Mange som bruker denne, prøv et konkret søk på forumet. Bruker 220v som styrestrøm, også på brytere, lys osv. Mulig det er mindre styrestrøm fra SSR-utgangen på denne piden, husker ikke i farta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hmm, miniatyr? Ser du for deg en liten enkel styringsenhet? Min erfaring er at det tar fort litt plass med alle ledninger, relèr, pider, brytere osv. I alle fall om du skal ha 3 PID.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da har det vært styremøte i kveld og vi har der bestemt oss for å gå for en BB 60,da vi ser at det tar for lang tid å begynne å bygge et bryggeri som TEB,Tror fort månene flyger da,siden mesteparten blir bestillt fra det store utland.vi vil ha øl nå....

Det viktigste er vel først å lære seg basic brewing så kan vi oppgradere etter hvert

Nå må vi bare komme på et fancy navn og bestille utstyret på mandag.kanskje en liten blogg å

Tilbake
Topp