• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Pin Casks

Hei!
Som relativt ny hjemmebrygger og ny her på forumet, kom jeg over tråden din her. Jeg har også gjort meg noen tanker om tema brygging på fat. Hvis det er en mulighet er jeg intresert i to fat.
 
Absolutt, det er bare to av de ti resterende som er holdt av foreløpig så jeg noterer interessen. Jeg oppdaterer tråden her etterhvert som det er nyheter, jeg aner foreløpig ikke noe om hvor lang tid det tar før jeg har de i hende, inkludert tollbehandling og slikt.
 
Virker som bra greier, veldig solide tappekraner. Og idag ringte Bring; pallen står i Drammen, faktura på moms kommer i morgen, og levering kan skje denne uka om ikke Tollvesenet er vrange og vil snoke :D
 
Spennende! Ser frem til mild på naturlig karbonering. Snoker etter cask breather i mellomtiden.
 
Pics or it didnt happen :D

Jeg har lagt ut 10.615,52 i kost + 2636 i moms som da blir rundt regnet 1100 per fat inkludert en pose med 15 stk hver av shivs og keystones per fat(se neste siste bildet).

Pallen var pakket godt, men det er noen småskraper fra pakking og transport, men igjen ikke noe som ikke vil bli ved normal bruk.

La også ved et bilde av det jeg kjøpte fra ebay, kraner og spiler.

DSC_0114s.jpg DSC_0116.JPG DSC_0117.JPG DSC_0119.JPG DSC_0120.JPG DSC_0121s.JPG DSC_0122s.JPG
 
Sist redigert:
Knota litt med bildeopplastingsfunksjonsgreia, men nå er det på plass :)

Jeg regner med å ta med to av disse til IKT-NM hvis noen vil glo nærmere på de(med et lite forbehold om at det lar seg gjøre logistikkmessig).
 
Sist redigert:
Absolutt, jeg sender en pm!

Funnet noen cask breather? Jeg lurer jo på om det kan funke med vanlig co2 på absolutt minste trykk. Jeg skal teste litt idag og se om jeg finner ut noe.

Jeg driver også å pønsker på en kjøleløsning, spesielt til IKT-NM, men funker kanskje greit med feks isbitposer og noe som ligger over som en poncho. Tenkte på en variant med tørris over fatet som både kjøler og minsker mengden oksygen som kommer inn i fatet, men det kan bli litt mye styr igjen, hehe.
 
Tilbake
Topp