Cornelius fat til Tromsø.

Tenker på om jeg skulle bestille noen fat opp fra Tyskland.
Rune fikk disse prisen i fjor
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,6495.0.html:

  the price for the used and tested kegs in 18,9 litre version is 25,00 euros
each then and for the 9,45 l ones 39,00 euros each. Shipping to Norway will
cost for 1 pallet around 295,00 euros.

A pallet with 50 NC kgs 18,9 litre and 12 NC kegs 9,45 litre would fit well.

50 x 25,00 EUR = 1250,00 EUR
13 x 39,00 EUR = 507,00 EUR
shipping 295,00 EUR

= 2052,00 EUR


Prisen i fjor var ca 300 kr for store fat og 400 for 9 liter. Euroen er jo meget svak så kanskje holder denne prisen også i år.

Spørsmålet er da om noen flere vil være med å bestille?
 
Klart man er med om no en Altaværing får bli med på lasset.  Gjerne 4-6  19l fat og et par 9l.
 
Det kan tenkes at jeg er med på det ja. Går ut fra at det er snakk om komplette fat, testet og klar til bruk?
 
Fikk noen fat i fjor, og hadde ikke noe å utsette på dem. :sikle

Så hvis man tar et utgangspunkt i 50 stk 19 litere og 12stk  9 litere, - Sverre sine fat 6 +2 er det ledig:
24 stk 19 liters fat og
10 stk 9 liters fat.
 
Vist utlendinger  :noway: kunne få bestille så kunne jeg tenkt noen 9 litere  :) billig å sende de i posten. Har fått tilsendt før. Betaler selvsagt porto  :)
 
Hm ::), ser ut som produksjonen av øl må kraftig opp for å fylle alle fatene før høsten kommer for alvor hit til Tromsø. :ilike:

Hvor mange 9 lites fat skal du ha Rutof?

Setter av
2 x 9 liters + 2 x 19 liters til Tore
1 x 9 liters + 2 x 19 liters til RasKa
2 x 9 liters + 6 x 19 liters til Sverre
 
Nils V skrev:
Hm ::), ser ut som produksjonen av øl må kraftig opp for å fylle alle fatene før høsten kommer for alvor hit til Tromsø. :ilike:

Hvor mange 9 lites fat skal du ha Rutof?

Setter av
2 x 9 liters + 2 x 19 liters til Tore
1 x 9 liters + 2 x 19 liters til RasKa
2 x 9 liters + 6 x 19 liters til Sverre

Kan ta 4 stk. 9 liters
 
Er interessert i to stk 19 L og ett 9 L. De må hentes i Tromsø? Bor i Harstad... Må i så fall vite når de kommer før jeg kan bestemme meg. Hvor mye vil det koste å sende de med posten? Sikkert mindre enn å kjøre Harstad-Tromsø tur retur :)
 
TorRH skrev:
Er interessert i to stk 19 L og ett 9 L. De må hentes i Tromsø? Bor i Harstad... Må i så fall vite når de kommer før jeg kan bestemme meg. Hvor mye vil det koste å sende de med posten? Sikkert mindre enn å kjøre Harstad-Tromsø tur retur :)
Siden jeg og må hente mine fat i Tromsø går det vel bra om jeg tar med dine og, bor på Dyrøya, så da er de jo halvveis hjemme :)

Sent from my HTC Legend using Tapatalk 2
 
Siden jeg og må hente mine fat i Tromsø går det vel bra om jeg tar med dine og, bor på Dyrøya, så da er de jo halvveis hjemme :)

Høres supert ut! =D

Da tar jeg gjerne to stk 19L og ett 9L.
 
Har sendt forespørsel om levring til Tromsø av en palle, men har ikke fått svar enda.

Setter av
2 x 9 liters + 2 x 19 liters til Tore N
1 x 9 liters + 5 x 19 liters til RasKa
2 x 9 liters + 6 x 19 liters til Sverre
4 x 9 liters + 0 x 19 liters til Rutof
1 x 9 liters + 2 x 19 liters til TorRH
2 x 9 liters + 2 x 19 liters til Olsern

Det skulle vel bety at alle 12 x 9 liters fatene i utgangspunktet er bestilt.

Det er fortsatt ca 15 x 19 lites fat ledige.
Hvis det er større interesse for 9 liter enn 19 liter burde det la seg gjøre å bytte ut noen 19 lites fat.

Så får en bare håpe på svar fra candirect.de snart.    :amen: Men det er vel ferie i Tyskland, også...
 
Hei,
Jeg benytter anledningen til å bestille 2 x 19 L. Så får jeg se seinere hvordan gass og kjøling skal ordnes.

Vennlig hilsen
Dag Rune
 
Hei.
Fant denne,  Vist det er flere fatt ledig ønsker eg gjerne å være med.  3 stk 19 liter.  Er i Tromsø med ugjevne mellomrom.
Svein
 
Fikk svar på mail fra Candirect.
De er fri for 19 liters fat nå,  men får dem inn på lager ca 15.09.12.  De 9 liters fatene de hadde har bulker, men vet ikke hvor mye bulket de er. Jeg skulle få bilder disse, sammen med pris på hele forsendelsen medio september.
Legger ut bildene med priser slik at alle vet hva som gjelder. Regner med å kunne legge inn bestillingen like etterpå.

Setter da av
2 x 9 liters + 2 x 19 liters til Tore N
1 x 9 liters + 5 x 19 liters til RasKa
2 x 9 liters + 6 x 19 liters til Sverre
4 x 9 liters + 0 x 19 liters til Rutof
1 x 9 liters + 2 x 19 liters til TorRH
2 x 9 liters + 2 x 19 liters til Olsern
0 x 9 liters + 2 x 19 liters til DagRune
0 x 9 liters + 3 x 19 liters til Svein T

Det skulle vel bety at alle 12 x 9 liters fatene i utgangspunktet er bestilt.
Det er fortsatt ca 10 x 19 lites fat ledige.

Til dere som ikke har brukt fat fra tidligere, så oppdager en fort gleden av å slippe vaske flasker... Da kommer også fort følelsen av at jeg skulle ha hatt flere fat.
Og har man først anskaffet seg CO2, regulator osv opplever jeg at det er utrolig greit med lagring av øl på fat. Minuset er jo bare at antall fat øker og øker.
 
Tilbake
Topp