• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Pneumatisk flaske korker

Haugen

Norbrygg-medlem
Jeg skal få laget en tilsvarende flaske korker som dette

http://www.homebrewtalk.com/showthread.php?t=168286

Skal få et sveiseveksted til å sveise sammen konstruksjonen. Om det er noen her på forumet som kunne tenke seg en også, skal jeg se hva jeg få ordnet.

Jeg aner ikke hva sveiseverkstedet skal ha for selve konstruksjonen. Men hva synest dere er en ok pris å betale for noe tilsvarende? Den vil ha fotpedal som kobles til luftkompressor.
 
Eg forstår Ikkje kvifor. ? Er vel mykje meir ting ein kan legge penger I ?

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Hadde forsåvidt tenkt å bruke mest fat, men noen flasker blir det jo alltids, og alt som kan gjøres på en morsomere måte enn manuelt er alltid gøy. Er interressert hvis ikke prisen blir for høy :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Hvordan vil du løse det med mulighet for å kjøre forskjellige høyder på flasker samt bytte av cap for feks bruk av 29mm?
 
Deler ink. frakt innad i USA kommer på 1250kr. Så kommer moms og frakt til norge (bruker Jetcarrier). Dette er for; fotpedal, sylinder, 90 graders pneumatis kobling til luftslange, luftslange, flowregulator overgang fra luftslange, fotpedal og aktuator/sylinder.
 
Kan lage delene til deg, men har ikke kapasitet til å sveise den sammen. Er vel kanskje enklere å konstruere om så den skjæres og knekkes utav en del uten sveising for all enkelhet sin skyld. Da trenger du bare å gjenge eller skru fast en sylinder. Alt etter type du finner
 
Er noe jeg trenger selv egentlig. Skal få konstruert noe denne uken hvis kunder lar meg være i fred noen timer. Ser at sylindre m.m er veldig rimelig på ebay så det skal ikke være problem å komme under 1000 lappen uten sveising eller noe slikt ferdig i mitt hode. Lager jeg den i rustfritt så slipper man å male og
 
Hvis man kjøper delene enkeltvis fra ebay, vil det beløpe seg til omtrent 650,- ink frakt for alle delene. Rett i postkassa og ingen MVA eller fortollingsgebyr, da ingen av delene koster over 350 ink. frakt.
Stativ kommer derimot i tillegg.
 
Valgte å dele den opp av praktiske årsaker, men fortsatt uten sveising. Bare noen bolter. Hullene i fremkant er for å låse sylinder brakett i tillegg til man kan skru på lexan plate som sikkerhet foran flasken.
Flaske bak.jpg Flaske bunn.jpg Flaske front.jpg Sylinder.jpg
 
Tilbake
Topp