Jeg har brukt pors en del i mjød og tidvis i øl. Ca 20 gram til 20 liter går fint. Har også vært oppe i 40 - Mengde avhenger litt av hvor søtt brygget er. Det stemmer at det ikke er sunt å få i seg, men (surprise) det er ikke humle heller sånn egentlig - og det tenker vi ikke to ganger over å trøkke nedi IPA'ene våre . I de kvanta det her er snakk om, så er det ikke skadelig (skjønt, jeg tør ikke kommentere dette med abort, fostre og gravide og sånt - da tror jeg vi må høre med kvinneguiden.no). Det gir en mye mer besk smak en humle, og passer derfor bra til alkokraftige og veldig søte brygg. Det stemmer kanskje at du får mer vondt i hodet. Jeg har alltid våknet med absurde hodesmerter, men det kan også være knyttet til et ålreit konsum av sterkøl/mjød. Bruk tørket pors, ikke fryst. jeg vet ikke hvorfor, men min kone som jobber med planter og urter (gartner på gammel norsk) hevder at det skjer noe viktig under tørking og noe feil under frysing (kan prøve å få en mer teknisk forklaring her ).