Post din ølkasse her!

JEG

Moderator
Har sett mange ekstremt kule ølkasser, men ingen tråder om emnet.

Starter denne tråden i håp om å samle de forskjellige måtene man kan lage disse på her.
 
Se der. Søkte, men fant ikke. Da kan vi kanskje stenge denne (eller så kan den nyttes til å samle opp lenker etc.)
 
image.jpeg

Var på jakt etter en enkel og grei oppskrift på ølkasse på nettet og fant akkurat det jeg lette etter. Kurante kappmål og dimensjoner og fort gjort å sette sammen. Lite avansert. Tok bare noen fjøler jeg hadde liggende så ble litt mer robust enn planlagt :) Trakk opp hjørnene litt for å enklere kunne stable flere kasser oppå hverandre. Det står beskrevet i oppskriften jeg fant.
 
Lagde også en søt liten reisekasse i gårkveld av noen gamle sengebunnfjøler jeg hadde liggende :) bare som et lite eksperiment en ledig stund :)image.jpeg
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Vis vedlegget 22931

Var på jakt etter en enkel og grei oppskrift på ølkasse på nettet og fant akkurat det jeg lette etter. Kurante kappmål og dimensjoner og fort gjort å sette sammen. Lite avansert. Tok bare noen fjøler jeg hadde liggende så ble litt mer robust enn planlagt :) Trakk opp hjørnene litt for å enklere kunne stable flere kasser oppå hverandre. Det står beskrevet i oppskriften jeg fant.

Link til kassen: http://sambryggeriet.com/2013/01/15/olkasser-pa-1-2-3/
 
Plukker opp denne tråden igjen. Snekret en ølkasse på søndag og en i går:

20170118_190508-olkasser.jpg
Den til høyre ble laget på søndag og bruker samme mal som mine tre tidligere ølkasser. Den til venstre laget jeg i går. Jeg hadde sluppet opp for standardmaterialene mine og måtte lage en ut fra det jeg hadde liggende. Tror begge ble bra. De skal frakte øl til en guttetur om noen uker.
 
30bfa9dd6b49b9c40fe808a8ee4f0a87.jpg
 
Sjukt mye fint her.

Men sorry, dette er så plumpt og er uten mening, men jeg har tenkt på den i to dager, akkurat som en journalist som har en ordspill-overskrift liggende i skuffen i flere år.

"Øl din postkasse her". Det kan by på mange tolkninger.
 
Tilbake
Topp