Pris for en 1500 liters dobbel syrefast tank

Er på utkikk etter noen større tanker for å utvide bryggeraktiviteten og har i den sammenheng kommet over følgende.
En stykk tank som tidligere har blitt brukt i produksjon hos Tine Meierier på 1500 liter. Denne tanken er laget i syrefast stål og er isolert med rør system i mellom lagene. Den kan derfor brukes både til kjøling og oppvarming. Tanken står på bein og har tilkobling både i bunn og på toppen, samt inspeksjonsluke på topp.
Problemet mitt er bare at jeg ikke har peiling på hva slikt vil koste brukt. Jeg kan få den til 5000,- En slik tank er sikkert kjempedyr ny, men ettersom det er et veldig begrenset marked for brukt hadde jeg håpet å få litt tilbakemelding i fra folk i forumet som kanskje vet mer om dette og om dette er et kurrant kjøp.

Takk til alle som måtte komme med anbefalinger.

Aasmund
 
Prisen er vel ikke så gal, tror det er mulig å skaffe rustfritt brukt til 1 krone literen dvs 1500. Den du se på er dobbel så prisen er vel ikke noe å si på.

1500 liter er mye, har du tenkt å bygge den om til mindre størrelse?
 
Dersom det blir noen handel kommer den til å bli brukt i sin opprinnelige størrelse. Man kan jo aldri få nok av godt brygg, eller hva:)
Hensikten med en så stor tank er på litt sikt. Kommer til å ta over en gård om noen få år og har begynt å planlegge/kjøpe litt utstyr for etablering av et lite bryggeri:)
 
Hei Eduard,

Det ble nok ikke noe handel denne gangen, men er fremdeles på utkikk. Jobber nå i mellomtiden med å bygge opp et mini/hobby bryggeri som blir mer eller mindre automatisert. Jobber innen bransjen elektronikk og data, så forutsetningen burde være der:) Holder nå på med å få tak temperatur sensorer/kontrollere og elektroniske ventiler. Håper med dette at jeg skal kunne få programmert systemet (bryggeriet) slik at jeg kan få kjørt hele prosessen mht temperaturer og tider helt likt hver gang. På denne måten vil man kunne brygge det samme ølet så mange ganger man vil :)
Tenkte det å lage et slikt minibryggeri vil være en god erfaring til når man skal lage et automatisert gårdsbryggeri.
Er det noen andre her på forumet som driver på med noe tilsvarende?
 
Tilbake
Topp