Problemer med at bunnen i maltrøret faller ut.

Har hatt problemer med at filtersupporten i bunnen av maltrøret faller ut når vi skal løfte den ut etter mesking. Det har skjedd flere ganger siden jeg startet å brygge med speidelen i 2008. Har noen andre opplevd dette?

Jeg kan se at filtersupportenene er litt bøyd når jeg legger dem flatt på en benkeplate men det er ikke særlig mye. Har vurdert å bytte filtsupporten og maltrøret men jeg har ikke sett at noen selger orginalt maltrør til 50 liter. Er usikker på om det vil hjelpe siden den var slik når jeg fikk speidelen ny.

Det blir sinnsykt mye ekstraarbeid når all malten faller ut!
 
Har aldri opplevd det, men mine hullplater er også litt bøyd. Håper jeg aldri opplever at den faller ut, høres slitsomt ut...
 
Er nok en produksjonsfeil, kjøpte min speidel i 2008 og det samme har skjedd, mange ganger....Vi har løst det med og borre in 4 rustfrie bolter på 3-4mm akkurat i flensen. Fungerer fint som snus.
 
Takk for svar. Prøver nok å sette inn noen rustfrie bolter, har bare vært litt redd for at det ikke blir helt tett og at man dermed mister litt sirkulasjon.
 
MÅ jo være en produksjonsfeil !?!

Hadde reklamert.

Skal jo selvsagt ikke være mulig. Har 25l og mine filtersupportplater går så vidt ned i meskerøret. Totalt umulig å få de til å gå forbi flensen. Har riktignok glemt å legge bunnplate/filter på plass en gang og det ble et h.. styr, men det havner nok heller inn under kategorien brukerfeil :D
 
Stusser litt selv, kan det være unikt for 50-literen? Vekt? Har 20L selv og det er ikke snakk om at filtersupporten kan falle gjennom på min, til gjengjeld er den rett som et vater...
 
Har 50 l og det er ikke mulig at den detter igjenom her heller. Så jeg ville ha tatt kontakt med salgstedet og forhørt meg der.. Så kan det hende det ordner seg..

Easybrew
 
Tilbake
Topp