Problemer med autosikringen

Hei, for en tid siden svidde jeg av temp sikringen. Fikk glimrende service fra Per Inge som sende nye sikringer.
Har de siste gangene hatt problemer med av autosikringen slår ut hele tiden. Dette starter allerede ved merkingen. Særlig frustrerende er det ved forsøk på kok. Er det noe risiko å koble til uten denne sikringen?
 
Takk for svar. Er i nærheten hele tiden ved Brygging, men kan vel også være fornuftig med å vurdere en sikring som tåler høyere temperatur. :)
 
Vi hadde også problemer med at den slo seg av og på under kok.

Til slutt to vi ut all innmat og erstattet det med effektdimmer og sous vide og da røk hele bb30'en etter noen brygg. Vi fikk brent vørter i bunnen og da blir det fort veldig varmt rundt varmelementene. Det luktet en del svidd og når vi var ferdig med  å brygge var varmelementet deformert og det samme var plasten i bunnen bb30 ...

Tror ikke jeg ville koblet den helt ut - men det må da være mulig å få levert en varmesikring som tåler såpass høy temperatur at du kan få kok?
 
Jeg gjorde som det ble foreslått her. Bytter til tempsikring 192 grader. Ikke hatt problemer med dette siden. Passer alltid på ved kok. :)
 
Vi har sikringer som går ved forskjellige temperaturer. Vår erfaring er at hvis en går særlig høyere enn 175 grader så kan varmeelementet ryke.
Det viktige er å rengjøre bunnen skikkelig etter hver gang den er brukt. For hvis det får bygge seg litt opp med belegg i bunnen så går temperaturen i metallet i bunnen opp og da går sikringen.
 
Kaa Rudjord skrev:
paaljoh: brukte du sikringene det ble linket til over? var det greit å skifte dem..?
Vi har sikringer i forskjellige temperaturer som vi gir ut gratis for dem som trenger dem. Gi oss bare beskjed. (Når det gjelder deg så er nye sikringer sendt i dag.)
 
Per Inge skrev:
Kaa Rudjord skrev:
paaljoh: brukte du sikringene det ble linket til over? var det greit å skifte dem..?
Vi har sikringer i forskjellige temperaturer som vi gir ut gratis for dem som trenger dem. Gi oss bare beskjed. (Når det gjelder deg så er nye sikringer sendt i dag.)

tipp-topp sercvice fra per-inge!
 
Tilbake
Topp