Brettanomycesversjonen?Smakte Tønneølet du gav til Tor. Markant mindre vanilje. Smakte nå nydelig og balansert.
Kult den hadde blitt bra, da. Jeg var ikke så imponert til jul. Hadde jeg vært det hadde det jo ikke måttet vike plass for noe annet.Jepp. Brett
Det ølet står igjen som et av de beste jeg har smakt, så skulle gitt venstre nyre for mer av detKult den hadde blitt bra, da. Jeg var ikke så imponert til jul. Hadde jeg vært det hadde det jo ikke måttet vike plass for noe annet.
Du trenger bare en barrique.Det ølet står igjen som et av de beste jeg har smakt, så skulle gitt venstre nyre for mer av det
Den var virkelig nydelig nå. Var masse skryt av den ølen i selskapet. Funka ganske bra med jordbær med balsamico som tilbehør. Kunne ha vært moro å sammenligne den med Vanderghinste Roodbruin. Må sjekke om det er noen dråper igjen.Kult den hadde blitt bra, da. Jeg var ikke så imponert til jul. Hadde jeg vært det hadde det jo ikke måttet vike plass for noe annet.
Det er faktisk noen liter igjen i bånn av vinballongen det gjæra på. Har ikke fått somla meg til å gjøre noe med det etter jeg flaska og fata. Tro åssen det er nå?Den var virkelig nydelig nå. Var masse skryt av den ølen i selskapet. Funka ganske bra med jordbær med balsamico som tilbehør. Kunne ha vært moro å sammenligne den med Vanderghinste Roodbruin. Må sjekke om det er noen dråper igjen.
Dette hørtes livsfarlig godt ut!Det blei litt ferskt øl til overs, så da blir det påfyll på vinballongen med brettanomycesrester også. Det lønner seg å ikke rydde. Den fikk 15 liter tønneøl og evt det som blir igjen av ferskt øl etter å ha toppa opp tønna på nytt, og så fyller jeg resten av plassen med kirsebær fra hagen.
Tok en smak av bånnskvalpet som nå har stått på brett i to år (stemmer det? Ett?). Det var surt som fy, og litt oksidert (men mindre enn jeg hadde trodd), men så godt! En fantastisk blanding av eik og brett og steinfrukt. Tror jeg bare tok det for tidlig sist.Dette hørtes livsfarlig godt ut!
Det er i slike stunder jeg angrer bittelitt på valg av bostedTok en smak av bånnskvalpet som nå har stått på brett i to år (stemmer det? Ett?). Det var surt som fy, og litt oksidert (men mindre enn jeg hadde trodd), men så godt! En fantastisk blanding av eik og brett og steinfrukt. Tror jeg bare tok det for tidlig sist.
Takk! Hyggelig å høre. Det hender jeg blir litt lei, men så kommer dager som i dag ,og så er det moro igjen.Har brukt kvelden på å lese denne tråden fra start til slutt.
Herlig prosjekt!
Takk! Hyggelig å høre. Det hender jeg blir litt lei, men så kommer dager som i daf,og så er det moro igjen.