Prosjekt barrique

Og så et par dommerskjemaer til, igjen fra Bergen. Her er jeg litt usikker på hva som er 2018 og 2019, men kanskje det skal være i denne rekkefølgen?
Barrique 2018-2.PNG Barrique 2019-2.PNG
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Ellers sitter jeg med et glass av stout/tønneølkomboen jeg hadde levert til NM. Her er det bare å si seg enig med dommerne, for denne var ganske markant alkoholsk. Jeg kan ikke huske at den var sånn da jeg flaska den, men samtidig virka det ikke som det hadde skjedd all verden med den. Den var ikke overkarbonert, ihvertfall. Veldig godt var det ikke, men jeg skal vel klare å komme meg til bånn av glasset.

Edit: Den åpna seg opp etter litt tid i glasset. Det hjalp litt. Men den er nok litt oksidert. Jeg fikk ikke helt til cap-on-foam-greia. Og det kunne godt vært en større andel tønneøl i miksen.
 
Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Kult den hadde blitt bra, da. Jeg var ikke så imponert til jul. Hadde jeg vært det hadde det jo ikke måttet vike plass for noe annet. :p
Den var virkelig nydelig nå. Var masse skryt av den ølen i selskapet. Funka ganske bra med jordbær med balsamico som tilbehør. Kunne ha vært moro å sammenligne den med Vanderghinste Roodbruin. Må sjekke om det er noen dråper igjen.
 
Den var virkelig nydelig nå. Var masse skryt av den ølen i selskapet. Funka ganske bra med jordbær med balsamico som tilbehør. Kunne ha vært moro å sammenligne den med Vanderghinste Roodbruin. Må sjekke om det er noen dråper igjen.
Det er faktisk noen liter igjen i bånn av vinballongen det gjæra på. Har ikke fått somla meg til å gjøre noe med det etter jeg flaska og fata. Tro åssen det er nå?
 
Det blei litt ferskt øl til overs, så da blir det påfyll på vinballongen med brettanomycesrester også. Det lønner seg å ikke rydde. Den fikk 15 liter tønneøl og evt det som blir igjen av ferskt øl etter å ha toppa opp tønna på nytt, og så fyller jeg resten av plassen med kirsebær fra hagen.
 
Det blei litt ferskt øl til overs, så da blir det påfyll på vinballongen med brettanomycesrester også. Det lønner seg å ikke rydde. Den fikk 15 liter tønneøl og evt det som blir igjen av ferskt øl etter å ha toppa opp tønna på nytt, og så fyller jeg resten av plassen med kirsebær fra hagen.
Dette hørtes livsfarlig godt ut!
 
Dette hørtes livsfarlig godt ut!
Tok en smak av bånnskvalpet som nå har stått på brett i to år (stemmer det? Ett?). Det var surt som fy, og litt oksidert (men mindre enn jeg hadde trodd), men så godt! En fantastisk blanding av eik og brett og steinfrukt. Tror jeg bare tok det for tidlig sist.
 
Måtte ha en liten smak. Varmt og flatt, selvsagt, men dette ølet blir bedre og bedre. Evt mindre og mindre jævlig, alt etter som åssen man ser det. Nå syns jeg ihvertfall det var skikkelig godt. Masse, masse eik, karamell, steinfrukt og nok tanniner til å stramme inn ettersmaken. Skulle vært servert i portvinsglass.
 
Tok en smak av bånnskvalpet som nå har stått på brett i to år (stemmer det? Ett?). Det var surt som fy, og litt oksidert (men mindre enn jeg hadde trodd), men så godt! En fantastisk blanding av eik og brett og steinfrukt. Tror jeg bare tok det for tidlig sist.
Det er i slike stunder jeg angrer bittelitt på valg av bosted:confused::rolleyes:
Nyt godt håndverk!
 
Tilbake
Topp