Jeg holder på og gjøre noen grep for og forbedre utbytte på brygginga mi..Til dags dato så sitter jeg igjenn med eit utbytte på 55 og 60 %.Da brygger jeg med pumpe gjennom heile meskinga på 60 min.og ein meske temperatur på 65-68 C.Har ei induksjons plate under meskekjelen,men jobber litt med og finne den rette temperaturen da den varmer opp vøreteren på laveste innstilling.Har eit 2 panne system med to induksjonsplater.Har sett litt på ph i mesken og i vannet før mesk.Og den ligger på rundt 4,9 og 5.Den idelle ph er 5,2.Har dette mye og si for det totale utbytte.Og jeg kverner kornet med ei corona kvern.Vil det lønne seg og gå over til ei kvern med vals.Eller er dette mindre viktig så lenge kornet blir knust.Når jeg tar opp ein neve med det knust malt er det ca 3 korn som er heile i snitt.Og resten er knust.Når jeg måler utbytte bruker jeg formelen kg *296/liter vørter og deler totalen her med OG.Trur dette er ein grei måte og måle på..Er det noen som har tips til tiltak som kan forbedre utbytte??