Pumpe

Heisann!

Er på utkikk etter en pumpe som ikke koster skjorta, og tåler litt varme.

Har dere noe tips/ linker til en slik? Har sett pumper til under 100lappen, og opptil 2-3 laken, så lurer på om hva som egentlig er verdt å gå til innkjøp av.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
"Hvilket tau skal jeg kjøpe?" :)

Hva skal du bruke den til?
Hvor store batcher brygger du?
Hva er litt varme?
Hvor mye koster ei skjorte?
Hvor solid skal investeringen være?

Den pumpa som er verdt å kjøpe er den som oppfyller kriteriene dine :)

Det finnes som du nevner mange pumper, og prisen gjenspeiler som oftest bruksområdet og byggekvalitet.
 
Blir for å sirkulere vørter, og flytting fra koker til kar. Skjorta koster koster 6-700kr.

Ønsker derfor ikke svi av 1090,- for en pump’in 15, vis eg kan få det billigere «lavere kvalitet» andre steder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
De der er fine til det bruksområdet.Har selv eid 5-6 slike, bare i den svarte versjonen, kanskje noe forskjell men fine pumper til den prisen. Men WP og lignende klarer de ikke hvis man har litt humle i karet.. Har knekt noen av de så hurtigkoblinger er ikke dumt å ha på de. Standard 1/2" NPT koblinger vil passe.
 
Har hatt 3 stk. av 24V versjonen og alle tok kveld etter et par måneder.. men di ble kjørt mye..problemet var at selve motorhuset smeltet..
 
Den har ikke gått i bakken? Type mistet magnetisme? Har skjønt at de pumpene der er fine og grei pris. Man får de til ca 900 og noe med RF-hus levert fra kinaland, men kanskje moms og tullgebyrer kommer i tillegg.
 
Jeg har hatt et par av de som obersten linker til og de har funket utmerket. Men plasten blir litt sprø etterhvert og knekker lett. Jeg vet at skjorta koster 699,- men jeg må få lov til å si at oppgraderingen til Chugger har vært utrolig digg! Lette å rengjøre, pumpehus i RF og tåler mye.
 
De der er fine til det bruksområdet.Har selv eid 5-6 slike, bare i den svarte versjonen, kanskje noe forskjell men fine pumper til den prisen. Men WP og lignende klarer de ikke hvis man har litt humle i karet.. Har knekt noen av de så hurtigkoblinger er ikke dumt å ha på de. Standard 1/2" NPT koblinger vil passe.
Jeg har også den svarte varianten samt at jeg har valgt den kraftigste 24 V versjonen som er noe dyrere. Med den har jeg kjørt Whirlpool med 300 g humlepellets i 35 l vørter uten noen problemer. Det var whirlpoolhumling så systemet sto i en halvtime ved ca 80 grader hvor humlegrumset også passerte gjennom en motstrømskjøler. Det var selvfølgelig også påfølgende kjøling med Whirlpool. Jeg bruker ikke filter. Resultatet ble meget bra med humlen i midten og klar vørter ut.
 
Gikk til innkjøp av disse solar pumpene, lett å montere av/ på bryter til dem?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp