Hei.
Har en vakuumpakket pose med 5 kg pilsnermalt som har ligget på loftet (romtemperatur) siden 13.10.2011.. kan jeg bruke denne, eller burde jeg avskrive den å kjøpe ny?
Er ingen ekspert på gammel knust malt, men hvis den har ligget vakumpakket og mørkt, er den vel ikke påvirket av verken lys eller luft. Temperaturen ville også hel malt blitt påvirket av, i den grad dette har noen betydning. Selv ville jeg nok ha "tatt sjansen".
Som sunnmøring ville også eg tatt sjansen. Samstundes er det kanskje litt dumt å gamble på å ikkje få eit godt resultat berre for å spare nokre tjuekronarar.
Som sunnmøring ville også eg tatt sjansen. Samstundes er det kanskje litt dumt å gamble på å ikkje få eit godt resultat berre for å spare nokre tjuekronarar.
Takker for svar, ja det er ikke mange kronene det koster, bare føles for ille å kaste det.. Men om eneste ulempe er mindre utbytte slenger jeg bare på litt ekstra å kjører på
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.