FAN or no FAN, that's the question.

Uenig, jeg har brukt det en gang.
Det gav en forsiktig økt sødme
Munnfølelse? Usikker.
Bedre skum? Aner ikke.

Etter min erfaring er det feil å hevde at det maltodekstrin ikke har noen funksjon.

Jeg tviler ikke et sekund på at det overdrives effekten, men vis meg hvilket produkt det ikke gjelder.
Jeg kan jo ikke si at du ikke har opplevd det. Jeg har aldri brukt det. Men vis meg data som tyder på at det har noen virkning. >Og start gjerne en tråd på det, det er sikkert relevant for flere.
 
Jeg kan jo ikke si at du ikke har opplevd det. Jeg har aldri brukt det. Men vis meg data som tyder på at det har noen virkning. >Og start gjerne en tråd på det, det er sikkert relevant for flere.

Jeg mener du skrev et sted at du hadde prøvd det. Og finnes det ikke en tråd?

At det flyter ekstra dextriner rundt i ølet, klart det må ha en effekt selvom det ikke har noen "egensmak"
 
Jeg kan jo ikke si at du ikke har opplevd det. Jeg har aldri brukt det. Men vis meg data som tyder på at det har noen virkning. >Og start gjerne en tråd på det, det er sikkert relevant for flere.
Det gidder jeg ikke, så viktig er det ikke for meg. Har som sagt kun brukt det engang. Om det gav sødme eller opplevd sødme skal jeg ikke si noe om, men noe hva det.

Synes ikke vi trenge flere tråder ;)
 
Hmm, bør du ikke ha littegrann mer grunnlag for så skråsikre påstander?
Burde ha spadd opp noen kilder. Men at dekstriner bidrar med noe som helst, er vel ei relativt godt begravd myte.

Scott Janish er jo en stø fyr: https://scottjanish.com/dextrins-and-mouthfeel/

jfr. også diverse brülosophy-exbeerimenter som har testa effekten av ulike mesketemperaturer, og som alle har vist at det spiller fint liten rolle hvor mye dekstriner (og alkohol) du har i ølet, så lenge maltmengden er den samme.
 
Tilbake
Topp