Regulator/kegerator?

Driver å skraper sammen til en kegerator her. Planen er å bruke 425 g flasker med adapter.

Har til nå kjøleskap, fat, koblinger til fat, kraner.

Kom over denne regulatoren som jeg håpet kunne brukes, men såvidt jeg kan skjønne mangler jeg en "stoppeventil" ved inngang eller utgang (?) også må jeg få koblet på co2.

Hvor kan jeg få kjøpt dette?

Har noen også tips til hva som trengs av slanger og slangeklemmer og hvor det bestilles?

Jeg må vel også ha en manifold om dette skal brukes på flere fat?

Takknemlig for all hjelp siden dette er noe jeg vil ha, men egentlig ikke skjønner stort av! -Beklager mangelen på fagutrykk!
 

Vedlegg

  • 2013-12-11 20.18.24.jpg
    2013-12-11 20.18.24.jpg
    1,5 MB · Sett: 436
Hei Sandefjording!

Er det noen grunn til at du vil bruke sodastream flasker? De blir relativt dyre da det går endel gass.
Human verneservice selger co2 branslukkere uten stigerør til drøye tusenlappen.
Regulator, manifold og slanger får du på f.eks bryggselv og gasslange (trykklufslange) samt slangeklemmer har de på biltema
 
Ikke noen spesiell grunn til det... Bare hadde det fra før. Også høres 5 kg gass så mye ut.. ;-)

Tror nok kjøkeskapet rommer det. Kanskje jeg ombestemmer meg da. Men regulatoren kan brukes?
 
Den regulatoren tror jeg er en lavtrykksregulator.
Isåfall må den ikke kobles direkte til en gassflaske. Det er direkte livsfarlig.
Sjekk med en gasslevrandør hvis det ikke er merket på selve regulatoren.
 
Som Magne sier, denne regulatoren går til 6 bar. Det er over 50 bar på en full CO2 flaske, så denne kan ikke brukes direkte på flasken.
 
Du må nok ha en vanlig CO2 regulator på flasken ja. Den regulatoren du har kan du eventuelt bruke som sekundærregulator dersom du vil trykksette flere fat med forskjellig trykk.
 
bernteikemo skrev:
Som Magne sier, denne regulatoren går til 6 bar. Det er over 50 bar på en full CO₂ flaske, så denne kan ikke brukes direkte på flasken.
Det kommer kanskje an på om manometeret (klokka) er montert på høytrykksiden eller lavtrykksiden. Uansett må du få sjekka ratingen om den er konstruert for >50bar.
Så det er fortsatt mulig at du kan bruke denne. Få noen proffe til å se på den.
 
Det var maks 40 bar inn, så da får den evt brukes til noe annet. Får evt se om ikke storebroren kan skaffes... :)

Takk for hjelpen så langt!
 
Denne burde vel kunne brukes rett på flaska?

200 bar inn og 0,5 til 10,5 ut.

Eller er det noen grunn til at den ikke skal virke?

Noen tips til slanger og slikt jeg trenger?
 

Vedlegg

  • Regulator.jpg
    Regulator.jpg
    1,7 MB · Sett: 143
Tilbake
Topp