Regulator og annet nips ønskes kjøpt

Wachbelow er visst tom for regulatorer. Hva med denne?
http://cgi.ebay.co.uk/Side-Entry-CO2-Gas-Regulator-2-Gauge-Pub-Welder-Welding-/140543726019?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item20b90f11c3
 
Send han en forespørsel om frakt til Norge. de aller fleste på ebay sender om du spør før du kjøper. Har kjøpt veldig mange ting på bayen på den måte. de pleier heller ikke ta så mye ekstra.
Har til dato kun fått et negativt svar på akkurat det.
 
Han var litt skeptisk til å sende ut av uk. Hadde hatt mange opplevelser med at ting ikke passet, og så ble frakten ganske betydelig.  Jeg satt og surfet i går kveld og endte opp med å ryke på en sak fra lund teknikk.  Så var det gjort. 
Nå mangler det bare at jeg får somlet meg ut til min lokale brannslukkingsbedrift, og at det blir liv i fellesbestillingen her i distriktet.  Sånn går det når man sitter på internet med lommeboka lett tilgjengelig :p
 
Geir Ove skrev:
Sjekk og ut CO₂ flaskene til Game On i Sandnes som benyttes til paintball. Disse fylles for Kr. 20,- og inneholder 500 gram. www.gameon.no

Jeg ser de har 0.8l flasker for 398 el.l.. hvordan er det å koble regulator på disse? -må en gjennom en haug med overganger eller er det 'standard' gjenger?
 
Treig skrev:
Geir Ove skrev:
Sjekk og ut CO₂ flaskene til Game On i Sandnes som benyttes til paintball. Disse fylles for Kr. 20,- og inneholder 500 gram. www.gameon.no

Jeg ser de har 0.8l flasker for 398 el.l.. hvordan er det å koble regulator på disse? -må en gjennom en haug med overganger eller er det 'standard' gjenger?

Jeg vil heller anbefale å stikke turen innom noha på Forus. Der kan man få et ombygd brannslukkeapparat (f.eks. 6kg) til en greie penge. Om du har et ukurant manometer, så ta det med så lager dem en kobling som passer mens du venter.
 
Freddy skrev:
Treig skrev:
Geir Ove skrev:
Sjekk og ut CO₂ flaskene til Game On i Sandnes som benyttes til paintball. Disse fylles for Kr. 20,- og inneholder 500 gram. www.gameon.no

Jeg ser de har 0.8l flasker for 398 el.l.. hvordan er det å koble regulator på disse? -må en gjennom en haug med overganger eller er det 'standard' gjenger?

Jeg vil heller anbefale å stikke turen innom noha på Forus. Der kan man få et ombygd brannslukkeapparat (f.eks. 6kg) til en greie penge. Om du har et ukurant manometer, så ta det med så lager dem en kobling som passer mens du venter.

Jeg vil anbefale deg å besøke GMC Brannvern på Kallhameren. De selger 5-6 kg ferdig ombyggd, sertifisert i 10 år og fyllt for 700 kr. Jeg spurte om pris hos noha og de skulle ha 1500 kr for et likestort.

Snakk med Mona (mre "SnabbelA" gmc . no), hun vet hva det går i og de hadde alltid noen klar sa hun.
 
Huffda. Da trekker jeg tipset mitt tilbake!

Fryktelig til inflasjon dem hadde hos Noha. Det var betydelig billigere da jeg handlet der. Mulig medbrakte smaksprøver justerer prisen.
 
Ja det er ikke så lenge siden jeg gjorde litt research. Var hos GMC for en 4-5 uker siden og kjøpte min tank. Mulig noha har funnet ut at de gammle apparatene har en verdi for oss hjemmebryggere og alternativet (bryggebutikkene) tar mer for en 2 Kg tank.
 
sendte mail til NoHa på Fredag uten å ha mottatt svar pr mandag..
målet er egentlig å få et lite CO2-apparat som kan plasseres i kjøleskapet.. da frykter jeg 5-6kg vil være litt store..

Jula har visstnok noen flotte nette noen til et par hundrelapper så jeg får sjekke ut det også på min ferd etter å bli en Fat-brygger! ;)

Takker for tips :)
 
Jula?

Jeg finner noen sveisegassflasker på Jula, med tilkobling som ikke passer våre regulatorer. Tilkoblingsventil som passer er riktignok billig, men uten manometer. Kan ikke se at Jula har co2 brannslukkere, men correct me if i'm wrong.
 
http://www.jula.no/kullsyreflaske-802380
"Kullsyreflaske
Fra AGA. Passer til de fleste kullsyremaskiner. Nok til ca. 50 liter vann. Vekt: 425 g."
aka Sodastream antar jeg..  liten og nett og grei å ha i øleskapet mens jeg stille og roligt presser ut kånå sitt rot en ting om gangen..
 
Aha ja den ja. Den blir fort tom. Er forresten billigst å bytte inn tomme slike på teknikmagasinet har jeg hørt.
 
Bård skrev:
Aha ja den ja. Den blir fort tom. Er forresten billigst å bytte inn tomme slike på teknikmagasinet har jeg hørt.

Innbytte på Teknikmagasinet koster kr. 99,90 ser jeg. Fylt flaske uten innbytte kr. 249,90. Ditto hos Jula kr. 198, innbyttepris kjenner jeg ikke, men kanskje lavere enn hos TM. Selv ga jeg kr 215 med medlemskort hos Siba, ettersom Julabutikken i gangavstand fra jobben var gått tom. Jeg rigget forresten opp en slik i øleskapet mitt så sent som igår. Blir fort penger av det når man må ha en trapetz-overgang til regulatoren også, den koster såvidt under kr 300 hos Vinogbar. Regulatoren hadde jeg kjøpt fra Ebay UK, til under kr. 200. GBP 16 - 17 eller deromkring. Begynner forresten å bli en stund siden - to år eller mer.
 
Tilbake
Topp