• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Reimhjul til malt kvern selges

Haugen

Norbrygg-medlem
Har et 14" reimhjul og ett til motor på ca 1,5". Hulldiamter på det store hjulet er 1/2" og passer for eks. Monster Mill. Det minste hjulet passer motorer med aksling på 3/4".

Hentes etter avtale på Majorstua eller i Skien

Pris 400kr,-
6y6y8ura.jpg
 
Haugen skrev:
Har et 14" reimhjul og et til motor på ca 1,5". Hulldiamter på det store hjulet er 1/2" og passer for eks. Monster Mill. Det minste hjulet passer motorer med aksling på 3/4".

Pris 500kr,-
6y6y8ura.jpg
Artig!
Ble det for enkelt med batteridrill?
Har lurt litt på.slikt noe+ frekvenslmformer og trefasemotor... (Jadå, vet det er overkill. Men gøyfaktoren tilsier kjør på!)
Får sjekk motorakslingen i morgen om den fremdeles er til salgs da!
 
Heisann,

Ser at dnne annonsen er gammel, men prøver allikevel. Har du disse enda? Evt. hvis du har solgt, har du et tips hvor en kan få kjøpt det?
Er på reise, så send meg gjerne en mld på 99 10 44 55.

Mvh Stian Herrebrøden
 
Artig!
Ble det for enkelt med batteridrill?
Har lurt litt på.slikt noe+ frekvenslmformer og trefasemotor... (Jadå, vet det er overkill. Men gøyfaktoren tilsier kjør på!)
Får sjekk motorakslingen i morgen om den fremdeles er til salgs da!

Siden du uansett trenger en motor til et slikt oppsett så holder det egentlig med en klokobling, da slipper du å belaste ene siden på valsen sidelengs.
 
Jeg har dette fortsatt ja. Skal man bruke klokobling bør også ha reduksjonsgir på motoren, og det kan fort bli dyrt.
 
Om noen er interessert har jeg reimhjul på 12" og motor hjul til motor med 3/4" (19mm) aksling. Dette passer perfekt til monstermølla.


Pris 500kr.

reim kjøper du billig på biltema.
 
Tilbake
Topp