rens av platekjøler

Hvordan skal jeg få ut all dritten av platekjøleren min??

Jeg lånte den nylig bort til en kar som klarte å kjøre den tett. Litt min feil også, siden jeg glemte å si at han må bruke humleposer, men, men...

Det er nå ganske tungt å blåse luft gjennom, og jeg trenger å legge den i noe sterkt (syre??) for å få løst opp alt som sitter fast inni. Jeg har prøvd nå en times tid med chemipro oxi. Vannet blir brunt, men det er fortsatt ganske tett. Hva bør jeg bruke?

Har noen en flammekaster å låne bort? :p

Prøv å koble den til vannkrana, helst "feil vei" , altså vann inn der vørteren kom ut, hvis du vet hvilken vei kompisen din hadde den

jeg prøvde chemipro oxi en gang til, men høyere konsentrasjon enn angitt på boksen, og passet på å sirkulere gjennom kjøleren i større grad. Det så ut til å virke bedre. Det er sikkert hauger med dritt igjen inni der, men nå kan jeg blåse gjennom den ganske greit. Bra nok for meg for denne gang, men dette må jo gå utover effektiviteten... Hygienen er jeg ikke redd for, da jeg sirkulerer tilbake i kokeren.

Ang. chemipro: er det sånn at chemipro bare virker det første kvarteret etter at det er blandet ut?
Det første kvarteret driver det og freser og bobler og ting blir fort veldig blankt og rent. Deretter later det til å miste effekten ganske fort. Stemmer dette? Og går det i såfall på tid eller på at "kruttet" rett og slett er oppbrukt når middelet har gjort jobben sin?

jeg prøvde chemipro oxi en gang til, men høyere konsentrasjon enn angitt på boksen, og passet på å sirkulere gjennom kjøleren i større grad. Det så ut til å virke bedre. Det er sikkert hauger med dritt igjen inni der, men nå kan jeg blåse gjennom den ganske greit. Bra nok for meg for denne gang, men dette må jo gå utover effektiviteten... Hygienen er jeg ikke redd for, da jeg sirkulerer tilbake i kokeren.

Ang. chemipro: er det sånn at chemipro bare virker det første kvarteret etter at det er blandet ut?
Det første kvarteret driver det og freser og bobler og ting blir fort veldig blankt og rent. Deretter later det til å miste effekten ganske fort. Stemmer dette? Og går det i såfall på tid eller på at "kruttet" rett og slett er oppbrukt når middelet har gjort jobben sin?
Du kan i alle fall ikke lagre den slik som Starsan. Kjøpte en boks av stoffet, kjøper ikke mer. Som du skriver virker den veldig effektiv når den nettopp er blanda ut, så virker den som den tar kvelden. Syns maskinoppvask pulver virker like overbevisende til rengjøring, så Starsan til siste fix etter skylling.

Tilbake
Topp