• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Rester/råvarer etter Små Vesen selges billig

Diverse fra Små Vesen selges:

Humleblomst i 5 kgs vakumpose, ligger på kjølelager og har ligget der i 2-3 år. 300 kr pr 5 kgs pakke. Har Cascade, Styrian golding, east kent, chinnok og flere andre slag. Har åpnet en pose, og aromaene er fine og den vil funke fint til bitterhet regner jeg med.

Malt som er gått ut på dato selges for 50 kg pr 25 kgs sekk
Stort sett engelsk gulvmalt, har pale(utsolgt), pils(utsolgt), Sjoko, munich(2 sekker igjen), rista bygg og kveite.
Dvs at eg har kun at sjoko, rista bygg(gratis) munich og kveite)

Kasser av papp med 20 flasker 0,33 long neck, brune ølflasker 20 kr pr kasse, . Flaskene er brukt, men vasket.

2 kasser med 5000 gullkorker i hver til salgs, 400 kr pr kasse. UTSOLGT

50 liters fat med g.kobling,  250 kr pr stykk pluss mva. Utsolgt

Ellers noe annet som vil bli lagt ut om det er aktuelt. (Bryggeriutstyret er ikke til salgs)

Alt selges fra lager i Valdres, men vil kunne sende større kvantum eller kjøre det til Oslo området for kroner 200,-

Kontakt meg på espen@smaavesen.no

Info om Små Vesen:
- Eksisterende lokaler funker dårlig for brygging, og det vurderes å flytte bryggeriet til andre, nye lokaler i samarbeid med andre. Bedriften Små Vesen AS er i dag konkurs.
 
Vil gjerne prøve en pakke med Cascade og en pakke med Chinook. Hvis de ikke lukter surt og har blitt dårlige?
 
bigespen skrev:
Kan sjekke posene før sending, eventuelt refundere beløpet om du ikke er fornøyd.

Det virker som en grei ordning. Jeg er avhengig av at du kan sende per.post også.
 
bigespen skrev:
Diverse fra Små Vesen selges:

Humleblomst i 5 kgs vakumpose, ligger på kjølelager og har ligget der i 2-3 år. 300 kr pr 5 kgs pakke. Har Cascade, Styrian golding, east kent, chinnok og flere andre slag

Malt som er gått ut på dato selges for 50 kg pr 25 kgs sekk
Stort sett engelsk gulvmalt, har pale, pils, kara, munich, rista bygg og kveite.

Kasser med 20 flasker 0,33 long neck, brune ølflasker 40 kr pr kasse. Flaskene er brukt, men vasket.

2 kasser med 5000 gullkorker i hver til salgs, 400 kr pr kasse.

50 liters fat,  250 kr pr stykk

Ellers noe annet som vil bli lagt ut om det er aktuelt. (Bryggeriutstyret er ikke til salgs)

Alt selges fra lager i Valdres, men vil kunne sende større kvantum eller kjøre det til Oslo området.

Info om Små Vesen:
- Eksisterende lokaler funker dårlig for brygging, og det vurderes å flytte bryggeriet til andre, nye lokaler i samarbeid med andre. Bedriften Små Vesen AS er i dag konkurs.
Det hørtes jo ut som noen jeg må slå til på. Tar den ene kassa med korker, og ein pose av east kent og Cascade. Ein sekk pilsnermalt og ein sekk pale malt er også fint. Tror ikke jeg har plass til mer for tiden :) Så får vi se om det er flere i Oslo som er interesserte i å dele på frakt. Hvis ikke tror jeg kanskje jeg dropper malten,
 
Hei! Er int i råvarer! Ser du har ulike typer humle, har du evt andre amerikanske typer?
Hvordan funker det å bruke så gammel malt? kjøper gjerne noen sekker.

ER også int i fat mm, har sendt deg mail!

mvh Ole
 
Hvordan er malten? Hvor gammel? Har den blitt oppbevart i tørre omgivelser?
Mulig at det framtidige bryggelauget i Oslo kan trenge noen sekker.
 
Malten er mellom 2 og 4 år gammel og er en blanding av warminster floor malt og weyermann, har blitt oppbevart tørt, mørt og kjølig.
 
bigespen skrev:
Info om Små Vesen:
- Eksisterende lokaler funker dårlig for brygging, og det vurderes å flytte bryggeriet til andre, nye lokaler i samarbeid med andre. Bedriften Små Vesen AS er i dag konkurs.

:(

Ikke mer Kvernknurr? Trist.
 
Hei.

Jeg sendte en melding til din fru på fjesboka om at jeg var interessert i 1 sekk pilsmalt og 1 sekk sekk palemalt, og gjerne også en kasse med korker (hvis de passer "vanlige" handelsflasker 0,33).
Jeg kan hente, eller evt. hvis hun kan ta dem med over åsen en dag?

Mvh
Hans S. Ruud
 
Cascade
Styrian golding
Northern brewer
Hallartauer Mittertrub
Hallertauer Hersbrucher
Challenger
Fuggles
Chinnok
 
Jeg lurer også på hva slags type disse 50 liters fatene er. Er det "vanlig" G-kobling (eller hva det heter) som er vanlig på pubber?

- Martin
 
Tilbake
Topp