Når det er så stort avvik mellom ønsket temp (sv) og målt temp (pv) så ligger elementet inne hele tiden. Du må nok opp på at avvik som bare er noen få grader før regulatoren begynner å regulere ned effekten. (Dette er avhengig av P innstillingen) Husk at oppgaven til regulatoren er å få den målte temperaturen opp til ønsket på hurtigste måte. Så du har nok misforstått virkemåten til pid regulator.
Hvis du har en 2 leder PT100 må du laske fra 4 til 5Her er et skjema jeg har forstått er riktig oppsett av PID. Jeg har kun bestilt den og ikke testet i praksis, men om skjemaet kan komme til nytte, så har jeg iallefall lastet det opp her Denne er orginal og komplett til den jeg har kjøpt, så jeg vet ikke om vi har lik!? Vis vedlegget 17711
Laske = koble sammen?Hvis du har en 2 leder PT100 må du laske fra 4 til 5
Ja det er det samme. Ser for øvrig at numrene på klemmene på skjemaet ikke stemmer med rex først. Er dette kanskje en annen type regulator?Laske = koble sammen?
Ja, noen kunne tro at det dreier seg om Polet, altså vinmonopoletIKKE bruk ordet "polet" slik du gjør, skrokkus.
Jeg har en REX, og jeg tror jeg har fått koblet den slik den skal. Det er ihvertfall ikke noe som tyder på noe annet. Men enten er det noe galt med den, eller så er noe annet galt (SSR-et, i såfall), fordi med temperaturen stilt på 70 grader går den rett i taket og havner på 80-90 før jeg rekker å koble ut varmeelementet innimellom. Så jeg skal i første omgang bytte REX-en i en Sestos, i tillegg til SSR-et. Ikke noe mer av den aller billigste dritten for meg.