Rust

MegaTrond

Norbrygg-medlem
Noen enkel måte å fjerne rust fra varmeelement? Fant plutselig ut at det var litt rust på basen til elementet.

Fant også noe overflaterust på ett par TC koblinger. Hvordan fjerner jeg det? Har lest at sitronsyre kan funke. Stemmer det?
e77cf8384e59bf934dab62e78a8c8559.jpg


Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
 
Rust beskytter mot rust så om du konstant fjerner rusten vil det bli en del tæring etterhvert. Trodde at de fleste varmeelementene var rustfri.
 
Tydeligvis er ikke basen rustfri. Vurderer å bytte det ut med ett rustfritt med Tri Clamp kobling men får se hvordan det blir etter litt cola [emoji5]

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
 
Forforsyre er det du vil bruke på rust. La det trekke i en god og sterk blanding og ting vil bli som nytt. Antagelig vil rusten kommer veldig fort tilbake igjen, pass på å tørke godt etter bruk...

Det er vel fosforsyre i Cola ja, men det spørs om du får ønsket resultat så altfor fort da det er en relativt svak blanding...
 
. Antagelig vil rusten komme veldig fort tilbake igjen, .....
Ja, det vil den. Men vasker du rusten bort før bruk... så er den ...borte... :) Og den kommer ikke tilbake før du utsetter utstyret for
luft i en ukens tid.
Rust er jernoksyd. Ikke farlig.
 
Forforsyre er det du vil bruke på rust. La det trekke i en god og sterk blanding og ting vil bli som nytt. Antagelig vil rusten kommer veldig fort tilbake igjen, pass på å tørke godt etter bruk...

Det er vel fosforsyre i Cola ja, men det spørs om du får ønsket resultat så altfor fort da det er en relativt svak blanding...
Hvor får jeg kjøpt fosforsyre?

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
 
Se etter FerroBet rustvask, det er basert på fosforsyre og funker som fy. Fås på 1l sprayflaske på malingsbutikker.
 
Du får få deg en av disse :D
Det hadde vært noe. Koster sikkert ikke spesielt mye heller [emoji23]
Kjøpte FerroBet og har prøvd litt. Ser bedre ut men tror det etterhvert blir bytte av element til ett med TC kobling og rustfri base..... Sikkert ikke farlig med litt rust men føles feil å ha det i kokekaret [emoji5]

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
 
Er bare å brygge mer øl for å "spare" penger ifht butikkpris:

"As such, it's very expensive: P-Laser told R&T that a low-power QF-50, with only 50 watts of muscle, costs47,800 Euro, or more than $53,000 at today's exchange rate.Aug 30, 2016"
 
Tilbake
Topp