Cirka samme som jeg fikk med Belle Saison det. Fikk ikke tak i BE-134 når jeg brygget min. Enig at FG prøven smakte meeget godt.Flasket i dag, 1,054 til 1,002 skulle jo være sånn passe utgjæring for BE-134
Flasket i dag, 1,054 til 1,002 skulle jo være sånn passe utgjæring for BE-134
Wo, det er en del
syntes det var bra futt i halvliterne mine
Spent på dette! Min forrige batch er ca 3.5 tror jeg, og jeg mener den hadde tålt enda litt. Tror jeg kjører den på champagne-flasker neste gang.Etter å ha lest endel rundt så gikk jeg hardt ut, satser på flaskene mine holder gikk for 3 sukkerbiter per 0,5l flaske:
Vis vedlegget 41571
Spent på dette! Min forrige batch er ca 3.5 tror jeg, og jeg mener den hadde tålt enda litt. Tror jeg kjører den på champagne-flasker neste gang.
Hvorfor ikke blow-off slange?Klok av skade. Saison til randen. Starter ramping på 17 - 28 ℃ over 4 dager.
Hvorfor ikke større gjæringskar?Klok av skade. Saison til randen. Starter ramping på 17 - 28 ℃ over 4 dager.
Vil gjerne se bilde fra det andre døgnetKlok av skade. Saison til randen. Starter ramping på 17 - 28 ℃ over 4 dager.
Fikk litt for bra utbytte på No-Sparge. Det var ikke meningen at det skulle bli så fullt.Hvorfor ikke større gjæringskar?
Har du fule gjæringskar du? .Min erfaring er at denne rakkeren ikke skummer så fælt. Jeg har kjørt relativt fult kar og aldri sett sporet av gjær på utsiden av tanken.
Vi sitter i samme båt. Jeg har tolmodig ventet i snart en uke, men i morgen skal det skje. Tester den første flaska i morgen kveld.Jeg er IKKE skapt for flaskekarbonering..... Prøver å vente tålmodig men er helst vant til 3 bar / 1 døgn type karbonering