Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Skjønner jeg godt, var innom et utall ganger uten å finne det jeg så etter. Og de droppet fersk gjær pga liten etterspørsel. Misforstått.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Stusser over den siste der. Er det et problem i bransjen?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Stusser over den siste der. Er det et problem i bransjen?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Tror ikke det, er nok et lokalt fenomen. Mulig jeg hørte feil, og at det ikke skjer mer, men var folk som kjøpte paller med malt og videresolgte.

Mulig varp.. men også litt rar. Baserer seg på fall og ikke trykk, ingen mottrykksfunksjon elle purge funksjon som jeg ser. Samt det kan vel ikke være en en-persons jobb å ta fire og fire manuelt i slengen. Litt fiffig var den dog.
https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=89481880

Ingen trykk fyller, men baserer seg på karbonering på flaske.

De kan fjernes 1 Og 1 , men bør vel godt over 100liter før den er verdt vaskejobben

425gr AGA CO2 flasker hos Jula nå for 159kr

http://www.jula.no/catalog/hjem-og-...ikker/kullsyremaskiner/kullsyrepatron-802276/

802276.jpg

Mulig varp.. men også litt rar. Baserer seg på fall og ikke trykk, ingen mottrykksfunksjon elle purge funksjon som jeg ser. Samt det kan vel ikke være en en-persons jobb å ta fire og fire manuelt i slengen. Litt fiffig var den dog.
https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=89481880

Denne tror jeg at jeg ville holdt meg dritlangt unna. Har sett noe som ser veldig likt ut (er jo bare ett bilde i linken). Og det stinker oksidasjon lang vei, på den jeg har sett. Hvis denne virker slik jeg tror så blir ølet først fylt i et slags reservoar med en flottør som åpner/lukker innløpet til dette, før det går ut til flaskene. En gedigen overflate som bare er der og plukker opp oksygen.

Denne tror jeg at jeg ville holdt meg dritlangt unna. Har sett noe som ser veldig likt ut (er jo bare ett bilde i linken). Og det stinker oksidasjon lang vei, på den jeg har sett. Hvis denne virker slik jeg tror så blir ølet først fylt i et slags reservoar med en flottør som åpner/lukker innløpet til dette, før det går ut til flaskene. En gedigen overflate som bare er der og plukker opp oksygen.
Fungerer utmerket i vårt bryggeri. Vi har moddet den litt i inngangsventilen, og nå fyller denne øl i bunnen av karet, imotsetning til originalt, hvor det skummet mye ved påfylling. Enkel, mekanisk, og ingen oksidering.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Fungerer utmerket i vårt bryggeri. Vi har moddet den litt i inngangsventilen, og nå fyller denne øl i bunnen av karet, imotsetning til originalt, hvor det skummet mye ved påfylling. Enkel, mekanisk, og ingen oksidering.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Men ølet er eksponert for luft, i det karet? Det er bare et åpent kar med evt lokk på?

Men ølet er eksponert for luft, i det karet? Det er bare et åpent kar med evt lokk på?

Det er riktig, men etter at vi moddet inntaksventilen blir det ikke skum, og overflaten er helt stille/rolig. Har ikke opplevd oksidering etter mange batcher. Vi flasker opptil 200 flasker på 35-45 min. Flaskene fylles fra bånn og stopper automatisk ihht nivået i karet, som jo kan justeres enkelt. Vi er fornøyde etter mod i alle fall.

Sent from my iPad using Tapatalk

Tilbake
Topp