Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Hei!
Jeg har nå fått disse berømte kjelene og er jo engstelig for om de ruster. Holder det å sjekke det ved å fylle dem med vann og la dem stå en natt? Eller er det andre måter å sjekke det på før de ødelegger et brygg?

Eg trur du ikkje skal vera engsteleg for dette - det er neppe farleg å få litt rust med i eit brygg - så mykje rustar dei neppe at du merkar til det. Om kjelane har rustproblem vil du kanskje sjå det etter nokre timar. Typisk er det rustflekkar eit par cm frå botn (punktsveis?).
 
Da har du kjøpt katta i sekken. De kjelene der ruster, og blir nå solgt som b-vare av grossisten på Askøy.
Katla her på forumet driver bryggmaker.no Han kan si mer om kvaliteten på de kjelene....

Det er jeg som har annonsen på Finn. Etter å ha blitt gjort oppmerksom på denne tråden ringt jeg grossisten som kjelene kommer fra. De kjenner ikke til noen problemer med rust. Han jeg snakket med sa at de ikke kjenner til en eneste klage på rust på disse kjelene. Men han nevnte noen andre (dyrere) kjeler som de solgte for noen år siden der det var problemer med rust. Det stemmer ikke at kjelene blir solgt som b-vare fra grossisten.

Jeg har brukt en 50 liter til BIAB brygging i noen måneder og har ikke sett noen tegn til rust.
 
Hei!
Har kjøpt meg denne induksjonstoppen via eBay og tenkte jeg skulle anbefale den. Kom i løpet av vel en uke og med litt toll så kom det på like over 2000 kroner. Den er ikke digital noe jeg liker godt, i tillegg gjør ved dette at den kan brukes med styring via f.eks PID. Har ikke prøvd dette men når jeg tar ut kontakten og så setter den inn igjen så starter den opp igjen. Dette går som kjent ikke med digitale induksjonstopper.

Har brygget 3 brygg på den nå og den er veldig effektiv, 28 liter gikk fra ca. 55 grader til kok på 10-12 minutter.
Alt i alt et internettkjøp jeg er veldig fornøyd med.

PS: Selgeren har også digitale induksjonstopper til salgs for de som liker sånt :)

http://www.ebay.com/itm/Hendi-23978...-3-5-KW-NEU-/260908005552?hash=item3cbf5438b0
 
Hei!
Har kjøpt meg denne induksjonstoppen via eBay og tenkte jeg skulle anbefale den. Kom i løpet av vel en uke og med litt toll så kom det på like over 2000 kroner. Den er ikke digital noe jeg liker godt, i tillegg gjør ved dette at den kan brukes med styring via f.eks PID. Har ikke prøvd dette men når jeg tar ut kontakten og så setter den inn igjen så starter den opp igjen. Dette går som kjent ikke med digitale induksjonstopper.

Har brygget 3 brygg på den nå og den er veldig effektiv, 28 liter gikk fra ca. 55 grader til kok på 10-12 minutter.
Alt i alt et internettkjøp jeg er veldig fornøyd med.

PS: Selgeren har også digitale induksjonstopper til salgs for de som liker sånt :)

http://www.ebay.com/itm/Hendi-23978...-3-5-KW-NEU-/260908005552?hash=item3cbf5438b0
Den så spennede ut i forhold til modding.
 
TN, tror det er samme type vekt som jeg har. Ser lik ut.
Forsåvidt fornøyd, men ser at den er litt treg når det blir mindre enn 0,5 gram. Stoler på den likevel.
Har vel snart brukt den ett års tid og 20-30 brygg.
 
Tilbake
Topp