Samsung RW33EBSS1 Vinskap som Gjæringsskap / potensiell kegerator?

Hei,
Kunne noen bare bekreftet at det er 40cm fra toppen av snudd rist og opp til tak? Tenker å bruke dette (kjøper skap nummer to) til gjæring.
Skapet mitt er fullt av vin og står bak en hylle (ja, jeg må drikke oftere), så litt vanskelig å komme til for å måle.

Anders
 
Hei,
Kunne noen bare bekreftet at det er 40cm fra toppen av snudd rist og opp til tak? Tenker å bruke dette (kjøper skap nummer to) til gjæring.
Skapet mitt er fullt av vin og står bak en hylle (ja, jeg må drikke oftere), så litt vanskelig å komme til for å måle.

Anders

Proof! Og der står den på første hylle hakk over den utbygde delen i bunn.

IMG_20140826_180155.jpg
 
Det var ikke plass til mer enn ett corneliusfat. Litt dårlig plass til Speidel-gjæringskar også, om man insisterer på å bruke den høye gjærlåsen på den.
 
Ikke til vanlig, men det er jo lett nok å rigge til en løsning med utblåsningsslange, eller bare dekke til hullet med noe aluminiumsfolie. Det bør ikke være noe uløselig problem knyttet til å bruke gjæringskaret.
 
Da sto min og ventet når jeg kom hjem fra jobb i dag. 'Jaja, vinskap trenger vi vel' sa kona. Lykkelig uvitene om at skapet kommer til å være permanent full med gjæringskar :)

Men: hva gjør dere for lystetthet ? Er jo kjedelig å kle så fin utsikt med en pappplate eller lignende. Skal stå på kontor/gutterom/gjæringsrom hvor jeg er lei av å ha lystette gardiner nede året rundt.
 
Da sto min og ventet når jeg kom hjem fra jobb i dag. 'Jaja, vinskap trenger vi vel' sa kona. Lykkelig uvitene om at skapet kommer til å være permanent full med gjæringskar :)

Men: hva gjør dere for lystetthet ? Er jo kjedelig å kle så fin utsikt med en pappplate eller lignende. Skal stå på kontor/gutterom/gjæringsrom hvor jeg er lei av å ha lystette gardiner nede året rundt.
Nå er ikke jeg bruker av gjæringsskap med 'peepshow' vindu, men er det reelt at UV stråler klarer å passere glasset og veggen i dunken? Virkelig et problem eller et konstruert problem?
 
Er vel mange som bruker 'cola' kjøleskap til gjæring. Har aldri hørt at de er bekymra for innsyn til dunken. Hva sier vinfantastene som har skapt behovet for slike skap? Må de plasseres i mulm og mørke for å ikke skade innholdet?
 
Takk for mål!!
Det står ikke noe om UV-beskyttelse. Jeg ville vært urolig for direkte sollys inn i kjøleskap, men der stopper også frykten. Men det kan jo hende jeg angrer meg når jeg åpner portvinen i 2045.

A
 
Er det noen av dere som har bestilt dette skapet som også har gjæringskar fra Europris? Kanskje dere vil bekrefte/avbekrefte om det er plass til dem i skapet eller om man må investere i andre gjæringskar?
 
Veldig god ide å bruke det til gjæring. Problemet er at det er fult av god vin. Når dere har satt inn plate, hvor mange flasker kan jeg plassere under platen? Jeg har noen flasker jeg har lyst til å lagre i omtrent riktig temperatur.
 
Tilbake
Topp