Kan du holde en jevn temperatur på soverommet på 16-17 grader i den kritiske fasen, vil det være bra. Da tror jeg jeg kan garantere deg et godt øl. Da vil temperaturen antakelig stige til opp mot 20 grader i dunken. Når så gjæringen begynner å vise tydelige tegn til å avta, er det verste unnagjort. Da kan du godt sette den i vanlig romtemperatur, hvis du ikke har det alt for varmt. Som sagt så skal du passe på at temperaturen ikke synker. Jeg har mine stående i en romtemperatur på 20-22 grader i modningsfasen. Da er jo temperaturen i dunken den samme som i rommet.
US-05 er veldig pålitelige greier. Det holder med en pose til dette ølet, men du bør da kanskje for sikkerhets skyld rehydrere den, sjøl om det står på posen at du kan strø den rett i dunken. Følg instruksjonene her: https://fermentis.com/wp-content/uploads/2017/10/SafAle-US-05.pdf Bruk kokt, avkjølt vann.
Det har en tendens til å skje uforutsigbare ting underveis. da er det bare å hive seg på forumet og spørre.
Dette høres veldig bra ut, nå gleder jeg meg til å brygge Satser på rehydrering av gjæra, ville vært kjedelig visst gjæringa ikke går som planlagt. Har lært veldig mye her på forumet allerede, og kommer definitivt hit flere ganger når jeg trenger hjelp