Det er aldri enkelt å bestemme seg for såntSant som du sier. Vurderer alternativt å bytte ut bittehumle for 90m kok, men jeg må først bli enig med meg selv om hva jeg skal bytte med.
Det er aldri enkelt å bestemme seg for såntSant som du sier. Vurderer alternativt å bytte ut bittehumle for 90m kok, men jeg må først bli enig med meg selv om hva jeg skal bytte med.
jaja, da prøver jeg med halve pakken, 50 gram
Nei, men maltekstrakten inneholder ukjent mengde og type humle, dette var bare for å piffe den opp littDu kjenner til denne? https://www.brewersfriend.com/ibu-calculator/
Nei, men maltekstrakten inneholder ukjent mengde og type humle, dette var bare for å piffe den opp litt
Selvfølgelig. Sorry - tenkte ikke. Posta midt innimellom andre aktiviteter.
Meksikansk lager, altså? Ok, hvorfor ikke tørrhumle. Det er vel kanskje ikke vanlig, men så finner du ut hvordan det funker å tørrhumle en lager. Og vondt blir det vel neppe. Kazbek er vel ei fin humle, men jeg har ingen erfaringer med den.
En bayer bør vel ha en god del mer munichTenkte jeg skulle prøve meg på en mørk lager, ligger den nærme Bayer i smaksprofil?
Tenkte jeg skulle prøve meg på en mørk lager, ligger den nærme Bayer i smaksprofil?
Køstrizer lager godt øl, de har bla. en Pale Ale, som jeg skulle likt å hatt oppskriften på.Dette er vel en Schwartzbier - og av det lette slaget. Om du har smakt Køstrizer, så er du omtrent der.
Køstrizer lager godt øl, de har bla. en Pale Ale, som jeg skulle likt å hatt oppskriften på.
Mye forskjellig du kan bruke her... Jeg bruker ofte maris otter til Basemalt i ipa. + en dæsj crystal. 90% MO og 10ish % crystal. Blir knallgodt Centennial og citra er forøvrig min favoritt kombo i ipaHar også fått ny favoritt gjær til Ipa, wlp 051.Blir fyldigere enn feks 001/us05.Skal lage et restebrygg IPA
Har kun humle:
200g centennial
100g cascade
100g citra
Helst en 30liter batch som skal på et G-fat.
Ønsket ABV 7%
Mitt spørsmål er hvilke malt typer kan jeg kjøre?
Perfekt helt enig, som jeg skulle skrevet det selv, bruker 051 til alle mine Ipa med en US05 på lur hvis det skulle skje noe.Mye forskjellig du kan bruke her... Jeg bruker ofte maris otter til Basemalt i ipa. + en dæsj crystal. 90% MO og 10ish % crystal. Blir knallgodt Centennial og citra er forøvrig min favoritt kombo i ipaHar også fått ny favoritt gjær til Ipa, wlp 051.Blir fyldigere enn feks 001/us05.
Mye godt i den oppskriften der, en får prøve seg frem, og vårvann skal det ikke stå påDenne? https://www.koestritzer.de/produkte/koestritzer-meisterwerke-pale-ale/ Ser ut som det er en IPA.
Å få halt oppskrifter ut av tyske bryggerier, tror jeg er vanskelig.
Min erfaring er at motuekaen må tørrhumles for å få det preget. Hvis den bare kokes så har jeg fått mer Saaz/tettnang på stereoider av den.