Må innrømme at jeg har et forhold på si' til Citra/Amarillo-mix'en. Så jeg har en halvkilo Amarillo liggende, også. Og LIML har min versjon av Kniksen (7 Fjell) som favorittøl, og drikker dessuten svært gjerne den hvite APA'en (the Stig). Kinns Vestkyst har jeg også brygget en del batch'er av, og nå står 25 liter Sommarøl (Kinn) og godgjør seg bak ryggen min her jeg sitter. Så jada, det befinner seg en del amerikansk humle i fryser'n. Men skjegget mitt feirer snart 50-årsjubileum, og jeg har da litt bakgrunn fra arbeid i skog og på sagbruk i unge år - så om jeg ifører meg flanellsskjorte, så kommer ikke den fra Grünerløkka.
Ellers er jeg i godt selskap med Rolv Bergesen -
@kokkenrolv - fra Vestkast:
http://godtiglasset.com/2017/03/03/gi-meg-en-ipa/
Amerikansk kultur forøvrig kan jeg ofte styre meg for - jeg klarer stort sett ikke å se amerikanske serier/filmer - men den har sine lyse sider:
En lykkelig blanding av amerikansk og engelsk er ellers amber ale med Cascade og East Kent Golding. Men forøvrig er faktisk det meste av det jeg brygger nå, tysk øl - uten at jeg av den grunn er Merkel-tilhenger
. Så jeg har en halvkilo Mittelfrüh, som er favoritthumla mi til pils og helles og sånt, også.
Det var det om mitt forhold til humler og geografi
. Ta det som en generell kommentar til alle spørsmål om humle i oppskrifter.