Fredda skrev:Funker denne for deg? Jeg føler meg på samme nivå, og jeg klarte å få koblet opp min med denne tegningen.
katla skrev:og dersom du har ein PT100 sensor med 3 ledningar er 2 av dei med same farge og skal koblast til 3 og 4 og så skal den med eigen farge koblast til 5.
(så er det sikkert også innstilling på PID for å velja sensor type).
Mats skrev:Når det gjelder punkt 11 NO og punkt 12 COM forstod jeg det slik at man ikke behøvde å bry seg om disse med mindre man ønsker og koble til alarm/buzzer.
Espen Unnvik skrev:Jord vil først og fremst være aktuelt for varmeelementet, eventuelt selve kokekaret.
Mats skrev:katla skrev:og dersom du har ein PT100 sensor med 3 ledningar er 2 av dei med same farge og skal koblast til 3 og 4 og så skal den med eigen farge koblast til 5.
(så er det sikkert også innstilling på PID for å velja sensor type).
Er du sikker på dette med PT100, jeg har denne PID`en og hos meg er det koblet 1 blå wire til 3 og to røde til 4 og 5, den virker ihvertfall fint.
Gahr skrev:Hvor bør jeg så koble sensoren jeg får, med én rød og to blå?
Gahr skrev:Espen Unnvik skrev:Jord vil først og fremst være aktuelt for varmeelementet, eventuelt selve kokekaret.
Kobler jeg bare sammen jord fra stikkontakt og støpsel i boksen, med andre ord? Jeg må ha disse tingene inn med teskje (vil jo helst ikke gjøre feil her...).