Silikonslanger fra aliexpress

Noen erfaringer? noe jeg bør se etter?

Og en annen ting… hvor mye trykk tåler silikonslanger, er det tilrådelig å bruke på tappeanlegg?
 
Eg ville ikkje ha brukt silikonslangar på tappeanlegg. Silikonslangar er ikkje spesielt gode på å halda på gassar (som CO2). Når det gjeldt trykk så kjem det vel an på type slange (platinaherda eller peroksyd herda), kor hard den er og kor tjukk veggen i slangen er.
 
Jeg har kjøpt silikonslanger på ebay. Ser ikke noe forskjell på de og Butikkkjøpte annet enn at de jeg kjøpte på ebay er mer gjennomsiktige. Gidstykkelse og elastisitet er det samme. Har ikke brukt silikonslanger på tappeanlegg.
 
Holder en knapp på det @katla skriver. Hvor tykke vegger og hvor stiv slangen er, har en hel del å si. Har et par meter billige slanger som kollapser for et godt ord, og et par dyrere med tykke vegger som jeg hovedsaklig bruker. De billige slangene brukes til mer tilfeldige formål som å tappe fra gjæringskar til fat, eller fylle opp flasker som skal nytes andre steder enn hjemme. Til brygging er det bare de tykke slangene som gjelder.
 
Tilbake
Topp