Sirkulasjonspumpe med tilstrekkelig kraft?

Hei,
Er det noen som tror akkurat denne sirkulasjonspumpen fra Jula kan fungere til et 25L BIAB-oppsett?
https://www.jula.no/catalog/fritid/...batpumper/12-v-pumper/trykkvannspumpe-650190/

Kan 12V, 2,4 bar og 3,4 l/m gjennom en 3/8" slange greie å flytte vørter gjennom kranen i kjelebunnen opp over kanten på kjelen igjen? :)

Det finnes så klart langt bedre alternativ, selv bare for noen ekstra hundrelapper, men jeg ville gjerne høre med folk her inne om de tror denne lille saken kan klare jobben :)

Takk for svar!

Hadde ikke kastet bort penger på denne pumpa, den hadde ikke funka lenge; den tåler ikke temperaturen som vørteren har, den håndterer partikler dårlig og vedlikehold er vanskelig. Tipper du hadde fått store problemer med den ved 1. gangs bruk.... :-S

Sist redigert:
Hvis du er ute etter noe billig så er det flere som bruker denne enkle pumpen fra solarproject.co.uk, jeg har varianten med 14 watt der selv. Ryktene sier også at man finner disse på eBay for litt rimeligere pris. Merk at du får det du betaler for, jeg tror neppe den er superhappy med masse humle/trub, har aldri prøvd den uten å bruke filter i bunn av gryta eller humlepose.
Jeg bruker en avart av den der fra eBay. Funker glimrende. Men kan finne på å svikte på random tider. Har vel hatt 2 havari på dem de siste 2 åra. Så derfor - Ha alltid en liggende i reserve (Og det kan man til den prisen man finner dem på ebay for).

Tilbake
Topp