Skaffe rotstokk (rhizom) for humle

Hei!

Er det noen som kan sende 3 - 4 rotstokk til humle? i nærheten i Tønsberg/Sandefjord området?

Eller er det noen nettsteder som selger? og som man da slipper og kjøpe 400 stk røtter for at dem skal i det hele tatt sende til Norge.
 
Hei!

Er det noen som kan sende 3 - 4 rotstokk til humle? i nærheten i Tønsberg/Sandefjord området?

Eller er det noen nettsteder som selger? og som man da slipper og kjøpe 400 stk røtter for at dem skal i det hele tatt sende til Norge.
Det er et gartneri i Tønsberg som selger. Jeg kjøpte der i vår. Jeg valgte meg en First Gold, men de hadde mange varianter bryggerhumle.
 
Men hva menes med Humle-Humulus lupulus ‘Magnum’ Altså "Humle-Humulus lupulus" Men er det noen som kan anbefale dem?
Er det lik humle som man får kjøpt på bryggebutikkene. Men det er jo ikke hele humler, men pellets. Men den Magnum planta er det samme som Magnum pellets?
 
Men hva menes med Humle-Humulus lupulus ‘Magnum’ Altså "Humle-Humulus lupulus" Men er det noen som kan anbefale dem?
Er det lik humle som man får kjøpt på bryggebutikkene. Men det er jo ikke hele humler, men pellets. Men den Magnum planta er det samme som Magnum pellets?
Magnumplanta er samme som magnumplanta pelletsa kommer fra. Men om resultatet blir det samme? Antakelig ikke. Om du tar med en vinstokk fra en gård i champagne er du nok ikke i mål med å lage din egen kvalitetsmusserende. Jordsmonn, lysforhold, temperatur etc etc. Men det er samme planta, ja.
 
Fikk kjøpt meg Humle-Humulus lupulus ‘Svenstrup Citron, Dem hadde ikke flere Magnum planter igjen, så det får bli til våren igjen.
Tusen takk for god hjelp. (-:

Skal sende dere et bilde når den gror skikkelig til (-:
 
Tilbake
Topp