Skal hella ølet over på fat. Kva bør eg tenka på?

Ølet mitt har no gjøra i snart 3 veker. Så i morgon tenkte eg å hella det over på 2 corneliusfat + nokre flasker.

Er det noko eg bør vera forsiktig med/tenka på då? Eller er det berre å hella ølet over på fata (heilt opp) og setta dei kjølig til lagring, samt hiva resten på flasker saman med nokre sukkerbitar?

Er det sånn at eg bør bruka slange nederst i fata (at slangen går heilt ned til botn), for å unngå sur smak på det (meiner eg har lest noko om det). Må fata (nye) steriliserast først? Har ikkje regulatoren klar endå. Setter eg berre øla kaldt då, og koplar dei på når den er klar? Sånn som det ser ut igjøringskara no, er det ein del groms/skum. Skal eg la det vera noko igjen, eller er alt brukande?

Håpar nokon kan hjelpa meg før i morgon!

Vask fata som du ville gjort om dei var brukte. Lut, PBW, maskinoppvaskmiddel bl.a er brukande.
Desinfiser med Starsan eller tilsvarande.

Tapp ølet over med ein metode som piskar minst mogeleg luft i ølet. Det er også ein fordel å trykksette fatet med co2, og så sleppe ut trykk, for å fortrenge mest mogeleg oksygen.

Måten eg gjer det på er grovt sett:
-Vask
-Desinfesering med 5l starsan
-trykksett og lat trykket presse ut veska over i neste fat. Liten sprut gjennom gassventilen og overtrykksventilen ved å snu fatet opp-ned og presse inn popeten og dra i overtykksventilen i lokket.
-Resten av overtrykket slepper eg ut gjennom overtykksventilen.
-Fyller fata (2 i slengen, 40l batch) med slange fra gjæringsdunken (ventil 5cm over botnen, hevert går også), T-stykke på slangen går over i to slangar som har ein ball-lock kobling på kvar. Slik at fata blir fylt gjennom stigerøyret inne i fatet.
-Har lokket på heile tida, opnar berre overtrykksventilen så lufta slepp ut.

Har du ikkje gass, kan du vurdere å karbonere med sukkerlake på fatet, det er teoretisk mogeleg at ettergjæringa forbrukar og fortrenger resten av oksygenet i fatet.
På nye fat er sikkert lokket tett slik at du kansje slepp å trykksette for at pakningen skal sette seg.

Ta med minst mogeleg botnfall. Ein fin måte å få klarare øl på er eigentleg å sette gjæringsdunken kaldt eit døgn eller to før tapping, då bunnfell det mykje gjær og rask.

No har ikkje eg greidd å få tak verken hevert eller slange viser det seg. Gjæringskara har jo ikkje ventil heller så klart. Må vel berre prøva å få tak i ein eller anna slange, setta gjæringskaret på disken, og slange heilt ned i botn på fata. 

Veit ikkje kva tid er får fiksa regulatoren, så dei må nok stå ei stund utan trykk. Det går bra så lenge eg sørgar for at dei er smikkfulle?

Gjer det forresten noko om dei står lenger enn dei skal i gjæringskara?

Sett nå først gjæringskaret på disken så forsiktig som mulig for å ikke virvle opp for mye gjær. Om mulig la det stå et døgn etterpå for å roe seg.
Du burde hatt en hevert med en slik kopp i bunn slik at du ikke drar med deg unødvendig gjær. Slangen fra denne bør gå omtrent helt i bunn på Corneliusfatet slik at du ikke blander for mye oksygen i ølet. Vær nøye med desinfisering av denne heverten.
Kok opp sukkerlake, dette gjør du ved å veie opp f.eks 6x19,5= 117g med sukker, ha dette i en kasserolle sammen med litt vann. La det koke i noen minutter og hell det på fatet. Du trenger ikke å kjøle det ned.
Vær også nøye med desinfiseringen av Corneliusfatet og da er det bare å tappe ivei. Det er vel egentlig greit å fylle fatet helt fullt slik at du har minimalt med luft på toppen. Det blir litt gris når du skal ha på lokket, men det bør gå bra.
Ellers så anbefaler jeg å stryke næringsmiddelfett på O-Ringen til lokket, da er det mindre sjanse for lekkasje der siden du ikke får satt på Co2 trykk på en stund. Håper du har et slikt fett som kan brukes.

Det som jeg ville gjort nå er kort og godt å sette fatet til karbonering i romtemperatur i et par uker. Hvis fatet er tett vil karboneringen gå sin gang og alt blir bra. Etter to uker prøver du å tappe fra fatet uten å sette på Co2 trykk. Har du trykk i fatet nå har dette gått bra. Er det ikke trykk i fatet har du lekkasje og da er det bare å sette Co2 trykk på fatet og tvangskarbonere. Da bør du først sette 3,5 bar på det for å sikre deg at det er tett og så trykksette ifølge tabell. Eller gjør som jeg, sett 3,5 bar på fatet gjentatte ganger og prøvetapp litt underveis. Under karbonering med Co2 bør fatet stå kaldt. Vær klar over at ølet nå står over Co2 røret i fatet slik at du risikerer øl inn i regulatoren. Derfor ville jeg tappet ut (og drukket) et par halvlitere før du setter Co2 permanent på fatet.
Det bør ikke være noe problem om en ale står 4 uker eller mere på karet selv om det er ferdig på under 2 uker. Men du har vel mindre å gå på i forhold til infeksjonsfare.

Takker for utfyllande svar!

Har kanskje mulighet til å få tak i hevert i morgon, dersom dei har det på Europris... Så set gjæringskara på disken i morgon, desinfiserer fat, slangar og slikt, og tappar over på fat, på lørdag. Så det er ikkje noko problem å ha sukker på fatet, sjølv om eg skal kopla det til CO₂ seinare?

Næringsmiddelfett veit eg ikkje heilt kva er, så det trur eg ikkej eg har... Er det noko anna eg kan bruka?

Har forstått at dette er meir innvikla enn eg trudde...

Komlo skrev:
Takker for utfyllande svar!

Har kanskje mulighet til å få tak i hevert i morgon, dersom dei har det på Europris... Så set gjæringskara på disken i morgon, desinfiserer fat, slangar og slikt, og tappar over på fat, på lørdag. Så det er ikkje noko problem å ha sukker på fatet, sjølv om eg skal kopla det til CO₂ seinare?

Næringsmiddelfett veit eg ikkje heilt kva er, så det trur eg ikkej eg har... Er det noko anna eg kan bruka?

Har forstått at dette er meir innvikla enn eg trudde...

Neida.  Dettan er enkelt.

1:Kok som sagt opp sukkerlaken, og hell det i det rengjorte og desinfiserte fatet
2:Tapp over øl med din nyinnkjøpte hevert. Personlig så ville jeg ikke fylt det HEEELT opp, men stoppet før gassrøret. Men det er da meg..
3:Sett på lokket. Fett er kjekt og ha, men ikke nødvendig. Sånt skaffer du deg senere.
4:La fatet stå i romtemp ca 2 uker.
5:Sett fatet kjølig (så bra du kan)
6: Hær er det vanskelige... Vent, vær stærk, ølet blir sikkert godt, men la det få en uke eller to før du smaker

Du finner ut om det er trykk på fatet ved å dra litt i sikkerhetsventilen på fatet

Når du får regulatoren din, koble den opp og sjekk trykket på fatet.

Petit har denne til smøring av o-ringer.
White-oil__spray_thumb.GIF

Neida, det er ikke så innviklet.
Det som kompliserer litt er at du bør fylle fatene helt grunnet mangel på Co2 og da står gassrøret nede i væsken slik at du vil få øl tilbake mot regulatoren hvis trykket er høyere i fatet enn det regulatoren er innstilt på. Men dette vil bare være før du tapper en halvliter eller to.
Er ikke sikker på hvor du får tak i næringsmiddelgodkjent fett, men kanskje du kan bruke vanlig vaselin kjøpt på apoteket?

Neida.  Dettan er enkelt.

1:Kok som sagt opp sukkerlaken, og hell det i det rengjorte og desinfiserte fatet
2:Tapp over øl med din nyinnkjøpte hevert. Personlig så ville jeg ikke fylt det HEEELT opp, men stoppet før gassrøret. Men det er da meg..
3:Sett på lokket. Fett er kjekt og ha, men ikke nødvendig. Sånt skaffer du deg senere.
4:La fatet stå i romtemp ca 2 uker.
5:Sett fatet kjølig (så bra du kan)
6: Hær er det vanskelige... Vent, vær stærk, ølet blir sikkert godt, men la det få en uke eller to før du smaker

Du finner ut om det er trykk på fatet ved å dra litt i sikkerhetsventilen på fatet

Når du får regulatoren din, koble den opp og sjekk trykket på fatet.

[/quote]

Får hiva meg rundt i morgon, med eller uten hevert, og satsa på det går fint...

No står eksamen og slikt for tur, så då passar det fint at eg må venta litt:)

Dersom det berre er for å smøra o-ringen, bør vel det meste som ikkje øydelegg ølet kunna brukast?

Rune Alm skrev:
Neida, det er ikke så innviklet.
Det som kompliserer litt er at du bør fylle fatene helt grunnet mangel på CO₂ og da står gassrøret nede i væsken slik at du vil få øl tilbake mot regulatoren hvis trykket er høyere i fatet enn det regulatoren er innstilt på. Men dette vil bare være før du tapper en halvliter eller to.
Er ikke sikker på hvor du får tak i næringsmiddelgodkjent fett, men kanskje du kan bruke vanlig vaselin kjøpt på apoteket?

I mine dykkedager så kjøpe vi små tuber med syrefri vaselin på apoteket ja. :yes:

Har satt begge karene på disken no, og funne fram eine co2 slangen, someg får bruka til å tapap på fat med. Pilsneren, som har gjæra i litt over 10grader i 2 1/2 veker no, og som eg trudde var ferdiggjæra, plupper så det suser no...

Pilsen som har stått i to og en halv uke i 10 grader bør stå enda minst en uke der temperaturen økes opp mot 18 grader. Tommelfingerregel er 2 uker for ale og 4 uker for lager.
Mest sannsynlig er den omtrent ferdiggjæret men gjæren trenger noe tid for å rydde opp etter seg, gjerne med litt tempertur.
Ploppingen du hører er nok mest på grunn av at temperaturen øker, noe som fører til at Co2 frigjøres.

CO2 blir nok frigjort frå ølet når du bevegar på dunken.

Husk: ikkje sutt på slangen. Bruk eventuelt ein aluminiumsfoliebit rundt slik at du ikkje får basilluskar på slangeenden.

Aha! Trudde pilsneren og tok om lag 2 veker eg. Får setta den ned i kjellaren igjen då...

Får prøva med noko folie rundt tuten...

Fyll slangen med desinfeksjons væske, Hold slangen i en U form og putt den ene enden av slangen i dunken, og med en rask bevegelse, senk den andre enden ned. Du får da en hevert effekt, og trenger ikke sutte på no slange  :skitbra:

Då r stouten hellt over på fat og 3x0.75l flasker. Spraya starsan i fatet og korken. Heiv resten i klorvatn. Håpar eg unngår infeksjon. Hadde i 118g sukker og fylte fatet så godt som smikkfult.

Før eg skal hella over pilsen må eg finna ein anna måteå gjera detta på, for det vart mykje griseri og søl...

Tilbake
Topp