cjohansen
Norbrygg-medlem
Etter alt for mange infeksjoner og kødd med bryggingen så prøver jeg å være så hard på renholdet som det er mulig å være. Det største problemet jeg har nå er beluftningssteinen til O2-flaska mi. Jeg tør ikke å koke den mens den er kobla til O2-flaska. Mulig dette er irrasjonelt, men det virker ikke trygt for meg. Å ha steinen i starsan slår meg som ikke godt nok, og jeg mener å ha notert meg at "forced wort"-testene mine fortere har aktivitet på de bryggene hvor jeg bruker O2. Så da har jeg endt opp med å av og til kutte slangen for å koke steinen. Men dette er jo ikke en varig strategi.
Finnes det noe skjøtegreier som jeg kan sette på slangen så jeg kan klikke av den delen med steinen og koke den, og så enkelt sette den på igjen? Jeg har allerede et skjøte fra "stor" til "liten" slange, men etter litt "tug and pull" virker det ikke som om den er laget for "fast release". Hvis noen har tips, gjerne ting som kan kjøpes hos bryggselv tas det i mot med takk!
Finnes det noe skjøtegreier som jeg kan sette på slangen så jeg kan klikke av den delen med steinen og koke den, og så enkelt sette den på igjen? Jeg har allerede et skjøte fra "stor" til "liten" slange, men etter litt "tug and pull" virker det ikke som om den er laget for "fast release". Hvis noen har tips, gjerne ting som kan kjøpes hos bryggselv tas det i mot med takk!