Smart kobling av oksygenflaske og diffusjonsstein:
Vis vedlegget 31695
3/8" og 3/16" slange med pushfitkobling. Enkel demontering for lagring, og med stiv 3/8" slange er det enkelt å plassere steinen der man vil ha den. Så løsningen hos @Staro.
Du er jammen smartere enn jeg trodde (og enn meg som har en knoteløsning med slangeklemme).Er just slik jeg har min [emoji1303]
Ja, det funker nok helt fint.Er det plass nok til å føre steinen gjennom hullet lokket på gjæringsbøtta med denne løsningen?
Ikke tenk på gummiforingen, denne kan settes på etter oksygenering.
Den er fin, bruker den bl.a. til mottrykksfylling (og karbonering) av pet-flasker, fra tuten på undersiden av ball-lock adapteret og ned i bunnen av flaska.Kan prøve noe slikt: https://www.maske.no/slange-oksygen-boble-3mmx30m-gronn
Disse har varierende diameter og kuttes til etter behov
@Obersten skulle sef tatt det komplimentet, solt meg i den, men sannheten er at det er en medbrygger som viste meg denne. Er faktisk helt genialt . Funker svært bra. Lettvint!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og 3/8 slange går rett på kina-flowmeter.
Hei, jeg er fremdeles interessert i slikGår litt tregt med tilgangen. Men gir beskjed når det kommer flere.
Utsikter for tilgang ? Jeg er fremdeles veldig hol på en slikGår litt tregt med tilgangen. Men gir beskjed når det kommer flere.
Det er en fordel å ha en regulator der nippelen ut har samme diameter som nippelen til brusesteinen - eller den stanga som steinen sitter på, om du har en slik (som klart er å anbefale).Jula har ikke lenger regulatoren. Men Strømmen selger deler som ligner veldig.
Totalt kommer det på ca 800,- derfra. Antar det ikke er all verdens å spare andre steder.
Lista @glennrlie lister på sin side fra 2013 kommer på omtrent samme pris.
Svarstad Ølbryggerlaug
Blogg for hjemmebrygging av øl. Inneholder info om oppskrifter, bryggeutstyr, prosessen og tips som angår selve bryggingen samt utstyr/tilpasningerbryggerlauget.blogspot.com
Opplegget mitt er fra Bryggselv... og slangen passer både regulatoren og stenen.....Regulatoren derimot..... Den konstruksjonen smerter en gammel prosesskontrollingeniør men den lar seg bruke...Det er en fordel å ha en regulator der nippelen ut har samme diameter som nippelen til brusesteinen - eller den stanga som steinen sitter på, om du har en slik (som klart er å anbefale).
Med den regulatoren som Strømmen selger, må du ha en overgang. Unødig klønete. Bryggselv har også en slik; ikke noe bedre der.
Jeg har også mitt fra Bryggselv, men da solgte de en med en nippel med større diameter.Opplegget mitt er fra Bryggselv... og slangen passer både regulatoren og stenen.....Regulatoren derimot..... Den konstruksjonen smerter en gammel prosesskontrollingeniør men den lar seg bruke...