LarsUlv
Norbrygg-medlem
Okey då.Er snakk om konisk med 80L, så det blir vanskelig å riste
Okey då.Er snakk om konisk med 80L, så det blir vanskelig å riste
Og sette på et filter.Det er flere filmer om det på youtubeevnt plukk opp en billig akvariepumpe og sett på en luftestein på slangen
Vet ikke om dette er nevnt tidligere, men jeg har selv kjøpt o2 på jula - og det er også mulig å skaffe regulator derfra.
Du må ringe kundeservice og bestille den. Det er en reservedel.
Ok, syntes ikke det kom frem at man kunne bestille regulatoren for rundt 200,- om jeg husker riktig.Det er faktisk nevnt. I denne trådens aller første post
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, syntes ikke det kom frem at man kunne bestille regulatoren for rundt 200,- om jeg husker riktig.
Kanskje litt seint nå. Men har en O2 konsentrator for medisinsk bruk, som du kan få for en tusen lapp. Gir 94% O2 rett i slangen. Bruker dette hver gang jeg brygger og funker veldig bra. Utømmelig mengder med O2 og aldri oppbevaring av gass under trykkNoen som vet prisene på slikt?
Er dette vanlig handelsvare?Kanskje litt seint nå. Men har en O2 konsentrator for medisinsk bruk, som du kan få for en tusen lapp. Gir 94% O2 rett i slangen. Bruker dette hver gang jeg brygger og funker veldig bra. Utømmelig mengder med O2 og aldri oppbevaring av gass under trykk
Skal du forbi Stavanger området, så har jeg som sagt en til 1000 kronerOK, sjekket på Finn. Der var det bare én brukt – og den kostet 6000,-. Blir nok Jula-flasker en stund til, tror jeg.
Sendt PMJeg kjøper den av deg Håland.
Ved å bruke luft er det begrenset hvor mye oksygen du kan hente ut, pga oksygennivået i lufta. Det kan føre til problemer for større øl og lagere, hvor O2-behovet er større. Men det kan også gå helt bra.Enten så har jeg bare vært veldig heldig, eller så holder det med det jeg gjør mtp oksygenering. Når jeg tapper vørter fra bryggemaskinen bruker jeg en sil. Blir masse skum og det tilsettes nok en del oksygen i den prosessen... Når gjæringskar er fylt rister jeg i tre-fire omganger i ca 30 sekund hver gang. Så setter jeg gjæringskaret i et rom med temperaturstyring og lar det gjære i ca 2-3 uker. Har aldri hatt problemer med utgjæring ved å gjøre dette, samt øllet blir førsteklasses. Er det for å spare risting i halvannet minutt man kjører ren oksygen til øllet, eller vil noe slikt gi enda bedre resultat enn hva jeg har i dag?
Enten så har jeg bare vært veldig heldig, eller så holder det med det jeg gjør mtp oksygenering. Når jeg tapper vørter fra bryggemaskinen bruker jeg en sil. Blir masse skum og det tilsettes nok en del oksygen i den prosessen... Når gjæringskar er fylt rister jeg i tre-fire omganger i ca 30 sekund hver gang. Så setter jeg gjæringskaret i et rom med temperaturstyring og lar det gjære i ca 2-3 uker. Har aldri hatt problemer med utgjæring ved å gjøre dette, samt øllet blir førsteklasses. Er det for å spare risting i halvannet minutt man kjører ren oksygen til øllet, eller vil noe slikt gi enda bedre resultat enn hva jeg har i dag?