Slim sky i gjær glass.?

Hei. har et glass med vasket gjær i kjølen. ser at det er en liten sky med noe som ser ut som slim.

Ingen tegn til noe annet som tilsier infeksjon. kan det være noe som har koagulert og ufarlig. eller er det bare å dumpe?

Mener jeg har vært nøye nok med renhold. Men kan jo ha sneket seg inn noe iløpet av prosessen.

Noen erfaringer?
 
Det er I vesken over gjærkaka ? Lukter det OK er den sikret OK


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er heilt sikkert normalt. Er ofte slik med oss . Sjekker alltid om det lukter normalt før me bruker ein vaska gjær.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg pleier både smake og lukte før jeg bestemmer meg å bruke gjæren. Uggen smak rent utover oksidert øl er kast, har opplevd dette to ganger hhv. autolyse og surning pga. infeksjon (pH 3.6j
Tør du ikke smake så bør du heller ikke putte det i ølet ditt :)
 
Men også en *trommevirvel* optisk inspeksjon.

Jeg hadde en 380 som begynte å flokkulere, ville drite i den men tenkte jeg måtte teste hva forskjellen blir. Resultatet ble helt ræva, som en generisk hvete-tørrgjær.
 
Kunne lagt inn bilde hadde det ikke vært for at jeg helte it vannet og slim skyen for nærmere inspeksjon.

Virket som det gikk i oppløsning når jeg helte det ut. hvis ikke det skvatt over kanten. litt usikker på hva som skjedde.

Bilde i ord var en gjennomsiktig sky med noe som så ut som slim :p

Kjører en starter så får jeg lukte og smake litt da.
 
Tilbake
Topp