Små gjæringskar

Jeg ser poenget ditt, men vi som er avanserte brukere må også forstå at det tas tiltak for å hjelpe "de svake". At passordet sendes på mail betyr ikke at det lagres i klartekst, men kun at man sender innholde i tekstboksen på mail uten å lagre det. Det er veldig få systemer som lagrer det uten en eller annen form for sterk kryptering, og da gjerne en-veis.

Men forsåvidt enig - jeg bruker som regel sterke passord selv, og vil ikke ha spor etter disse i epostklienten min. Om dette er et "hjemmesnekret" system, så kunne det vært en idè å ha en checkbox for om man ønsker bekreftelse eller ikke, men at passordet sendes på mail ser jeg ikke på som indikativt på hvordan passordet lagres i databasen. Beste måten å se på det er om man kan få det via "glemt passord"-lenken. Sender de passordet da er det fare på ferde. Om man få et engangspassord som må brukes for å gå inn og lage sitt eget, så betyr det som regel at det ikke er mulig å hente det frem.

Lars Kvanum skrev:
Om dette er et "hjemmesnekret" system, så kunne det vært en idè å ha en checkbox for om man ønsker bekreftelse eller ikke, men at passordet sendes på mail ser jeg ikke på som indikativt på hvordan passordet lagres i databasen. Beste måten å se på det er om man kan få det via "glemt passord"-lenken. Sender de passordet da er det fare på ferde. Om man få et engangspassord som må brukes for å gå inn og lage sitt eget, så betyr det som regel at det ikke er mulig å hente det frem.

Det er ikke hjemmesnekret, og jeg kan med sikkerhet si at det er kryptert. Men jeg kan ikke si hvordan, derfor har jeg sendt en epost til min leverandør som vil komme med et svar på mandag.

Hvis du klikker på "glemt passord", får du generert et nytt passord og det gamle blir slettet. Det er ikke mulig å hente frem det eksisterende passordet hvis man glemmer det.

Ingen kredittkort detaljer blir lagret, da betaling med kort gjøres eksternt hos Paypal.

Erik Schønsee skrev:
Lars Kvanum skrev:
Om dette er et "hjemmesnekret" system, så kunne det vært en idè å ha en checkbox for om man ønsker bekreftelse eller ikke, men at passordet sendes på mail ser jeg ikke på som indikativt på hvordan passordet lagres i databasen. Beste måten å se på det er om man kan få det via "glemt passord"-lenken. Sender de passordet da er det fare på ferde. Om man få et engangspassord som må brukes for å gå inn og lage sitt eget, så betyr det som regel at det ikke er mulig å hente det frem.

Det er ikke hjemmesnekret, og jeg kan med sikkerhet si at det er kryptert. Men jeg kan ikke si hvordan, derfor har jeg sendt en epost til min leverandør som vil komme med et svar på mandag.

Hvis du klikker på "glemt passord", får du generert et nytt passord og det gamle blir slettet. Det er ikke mulig å hente frem det eksisterende passordet hvis man glemmer det.

Ingen kredittkort detaljer blir lagret, da betaling med kort gjøres eksternt hos Paypal.

Flott :)

Linken der fungerte ikke..
Men er vel mer interresant med en miniregulator for slike flasker, enn å dra med hovedregulatoren som normalt er koblet opp?

Jeg har en veggmontert regulator med 4 justerbare utganger, og har ingen planer om å rive løs den om jeg skal ut, men en liten regulator som passer AGA wassermax/trapez flasker kunne vært interresant.
f.eks varenummer  co2-dr-us-3-sc eller co2-dr-us1-sc på den siten der.

eller varenummer 63889150 hos candirect.de (iallefall på den tyske siden).

Men er trapez bare trapez?

Varenr co2-dr-us1-sc passer på de flasker til nye sodastream mm. der er på markedet i dag. har de på jula og alle andre steder de har AGA flasker eller nesten alle steder.
har en selv. skal bruke den senere til mitt flaskefyller prosjekt.....

Ja den US r 3 ser jo veldig fin ut. Vet den finnes i en nettbutikk i norge men til doble prisen av Tyskland, inkludert ball-lock og en bit slange men allikevel.. 1290 NOK. Mener at det er mulighet for nye nettbutikker å tenke litt fornuft på prising. Hvis ikke , handler folk i utlandet uansett.

Dag skrev:

Mulig du skjønner noe jeg ikke skjønner, men er det der trapez regulator?, eller må man ha begge?, og hva koster disse?, er de billigere enn å kjøpe en mini regulator som har trapez gjenger?, eller er det noe poeng å ikke kjøpe regulator med trapez gjenger men heller vanlig + adapter?

neslekkim skrev:
Dag skrev:

Mulig du skjønner noe jeg ikke skjønner, men er det der trapez regulator?, eller må man ha begge?, og hva koster disse?, er de billigere enn å kjøpe en mini regulator som har trapez gjenger?, eller er det noe poeng å ikke kjøpe regulator med trapez gjenger men heller vanlig + adapter?

Det er vel en regulator du setter på vanlige flasker eller overgangen du setter på sodapatroner/300gr.
Sodapatroner kan ikke settes direkte på regulatoren fordi de må ha noe som utløser ventilen, dette benevnes også trapez kobling, en dyr kobling.

450 grams har jeg ikke sett på men mener de har en annen gjenger.

syntes bare de Lund kara hadde utrolig dårlig info på den siden der, tror jeg vil vurdere å bare bestille noe fra Candirect istedet for å lure på alle disse greiene.
Men først må jeg få dingsen fra kegkits :);

Oddvar Demmo skrev:
450 grams har jeg ikke sett på men mener de har en annen gjenger.
Det er vel SodaStream-flaskene som fikk nye gjenger for en tid siden. Den Trapez-adapteren de selger nå er den med de gjengene som passer til dagens SodaStream-flasker. Den som er utgått er vel for den forrige typen.

Trapez er betegnelsen for den type gjenger. den type gjenger der blant annet finnes på dreiebenker og annet industriutstyr hvor der er stor belastning grunnet den høye aksiale styrke, trapez gjenger er ca 5 ganger mer motstandsdyktig mot rivning end vanlige metriske gjenger. navnet har den på grunn av utformningen.
se skitse.

Vedlegg

• profil.bmp
    199,4 KB · Sett: 266
OK,
har ikke sett denne benevnelsen før humle.se reklamerte for overgangen der det kunne byttes gassflaske uten gasstap.

Det jeg har konkludert med er at trapetz type2 er til ny type (425 gr) sodastream/aga. Det finnes en type i norge som er forholdsvis dyr i forhold til Lund teknik sin, derfor jeg etterspør et prisgunstig alternativ i norge.
http://www.vinsenteret.no/storefront.php?pid=1080 Her kan man også bruke regulatoren til vanlig co2-flaske ved å ta bort overgangen. Man kan ikke skru adapteren av sodastreamen mens det er gass igjen på flasken, da ryker pakningen.
Synes dog det er drøyt med 495,- for adapter kjøpt løst, 3x prisen fra nettsiden nevnt tidligere i tråden.
http://www.vinsenteret.no/storefront.php?pid=1083

Stig A skrev:

Jeg bruker denne, både når Sodastream brukes med manometer - og for fylling av Sodastream fra stor flaske.
Skrur av og på Sodastream uten problemer selv om denne ikke er tom, men det er en fordel å gjøre det kjapt. Trapesgjengene er godt egnet for hurtug av/på skruing.
Blåste ut pakningen en gang av adapteret da jeg ikke hadde stengt av trykket i andre enden, men etter det var krympet av seg selv var det bare å dytte den på plass igjen.

roba skrev:
Stig A skrev:

Jeg bruker denne, både når Sodastream brukes med manometer - og for fylling av Sodastream fra stor flaske.
Skrur av og på Sodastream uten problemer selv om denne ikke er tom, men det er en fordel å gjøre det kjapt. Trapesgjengene er godt egnet for hurtug av/på skruing.
Blåste ut pakningen en gang av adapteret da jeg ikke hadde stengt av trykket i andre enden, men etter det var krympet av seg selv var det bare å dytte den på plass igjen.
:jaha: Interresant...Akkurat denne modellen eller?

Tilbake
Topp