Snodig utseende på gjærstarter?

BjarteHeigre

Norbrygg-medlem
Jeg har akkurat satt et par rør med WLP002 i kjøleskapet etter vel 2 døgns magnetrøring.
Utseendet underveis i røringen var noe anderledes enn det jeg har sett før, gjæren hvirvlet rundt i små klumper. Er dette normalt?
Legger ved et par bilder, ett underveis og ett av gjærkaken etter litt kjøleskapstid.

Vedlegg

• 2013-10-03 07.20.01.jpg
    2013-10-03 07.20.01.jpg
    41,8 KB · Sett: 349
  • 2013-10-03 20.17.07.jpg
    2013-10-03 20.17.07.jpg
    37,9 KB · Sett: 344
Odland skrev:
RDWHAHB

Alt er i den skjønneste orden. Noen gjærsorter ser slik ut, bla WLP007

Mange takk. Var ikke så bekymret selv om det eneste drikkende jeg har i huset er Erdinger Weissbier. Går det an å si RDWHAEWB?

BjarteHeigre skrev:
Odland skrev:
Det får gå i nøden
:roedme: Sitter litt med følelsen av at Erdinger er hveteølets Carlsberg.
personlig syns jeg Erdinger er godt og carlsberg kan være kjedelig men sier ikke nei viss noen tilbyr ;D eneste jeg kan si at det ikke alltid smaker like godt med banan smaken i alle sammenhenger.

Ole Mørkved skrev:
Ikke diss Carlsberg, de sponser rett lag.

Hm. jeg har fakisk så lite interesse av fotball at jeg tror jeg må google for å finne ut hvilket lag de sponser  :hypo:.
Men, for sikkerhets skyld: Jeg mente ikke å disse Carlsberg, kun gjøre et poeng ut av at pilsen deres er av typen masseprodusert og av mange ølentusiaster ikke vurdert som særlig spennende... Jeg har hatt en flott omvisning der to ganger, og smakt mange gode øl, både Jacobsen og Carlsberg-varianter.

BjarteHeigre skrev:
Ole Mørkved skrev:
Ikke diss Carlsberg, de sponser rett lag.

Hm. jeg har fakisk så lite interesse av fotball at jeg tror jeg må google for å finne ut hvilket lag de sponser  :hypo:.
Men, for sikkerhets skyld: Jeg mente ikke å disse Carlsberg, kun gjøre et poeng ut av at pilsen deres er av typen masseprodusert og av mange ølentusiaster ikke vurdert som særlig spennende... Jeg har hatt en flott omvisning der to ganger, og smakt mange gode øl, både Jacobsen og Carlsberg-varianter.

Hahaha. Man liker

:lmao:  Herlig at det er flere her inne som gir blanke f... i fotball!!  :laugh:  Liker heller ikke Carlsberg no særlig, syns rett og slett ikke det smaker godt, mye heller en grønn Tuborg hvis jeg må...  Kan ellers reklamere for Vinmonopolets fantastiske nettbutikk. Legg inn bestilling, betal via Bank-ID, og hent på nærmeste polutsalg etter noen dager. Genialt! Har nylig bestilt fire forskjellige Ægir jeg ikke har smakt før.
Men detta var kanskje å komme litt ut av det opprinnelige sporet på tråden...

Heia Liverpool!

yrehatud.jpg

Tilbake
Topp